سرخط خبرها

نظرسنجی اسرائیلی: جبهه مخالفان نتانیاهو پیشتاز است

در حالی که  22 روز تا اجرای انتخابات در اسرائیل مانده، نظرسنجی ها نشان می دهد که جبهه مخالف نتانیاهو حداقل 60 کرسی از لیکود جلوتر است.

میدل ایست نیوز: در حالی که  22 روز تا اجرای انتخابات در اسرائیل مانده، نظرسنجی ها نشان می دهد که جبهه مخالف نتانیاهو حداقل 60 کرسی از لیکود جلوتر است.

این نظرسنجی که نشریه «معاریو» آن را منتشر کرده نشان می دهد که شمار کرسی های حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» به 28 کرسی کاهش یافته و کرسی های حزب «ییش عتید» به ریاست «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان، به 19 کرسی افزایش یافته است.

حزب گدعون ساعر، وزیر سابق که از لیکود جدا شده نیز 13 کرسی را از آن خود می کند و حزب راست افراطی «یمینا» به ریاست نفتالی بنت نیز 11 کرسی خواهد داشت.

فهرست مشترک سه حزب عربی با 9 کرسی در رتبه پنجم خواهد بود و احزاب «شاس» و «یهدوت هتوراة» که هردو حریدیم هستند نیز روی هم رفته 15 کرسی خواهند داشت.

براساس این نظرسنجی، حزب «یسرائیل بیتنا»، به ریاست اویگدور لیبرمن نیز 7 کرسی به دست خواهد آورد و حزب کار 6 کرسی خواهد داشت. حزب «کاحون لفان» به ریاست بنی گانتس نیز با 4 کرسی وارد کنست خواهد شد.

این نظرسنجی نشان می دهد که جبهه نتانیاهو/ لیکود در کنار احزاب حریدیم و حزب صهیونیست دینی روی هم رفته 47 کرسی به دست آورد و اگر نفتالی بنت هم به آنان بپیوندد مجموعا از میان 120 کرسی کنست 58 کرسی را در اختیار خواهند گرفت.

اما جبهه مخالف، اگر فهرست اعراب به آنها بپوندد 62 کرسی خواهند داشت. با این همه بعید است که هیچ یک از دو جبهه بتواند بدون نیاز به توافق با جبهه دیگر دولت را تشکیل دهد.

انتخابات اسرائیل در 23 مارس آینده برگزار خواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا