خبر اولسرخط خبرها

اقلیم کردستان عراق: دو تن از عاملان حمله راکتی به اربیل را دستگیر کرده‌ایم

دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان دو تن از عاملان حمله راکتی به فرودگاه اربیل را دستگیر کرد.

میدل ایست نیوز: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان دو تن از عاملان حمله راکتی به فرودگاه اربیل را دستگیر کردند.

دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان طی بیانیه‌ای تصریح کرد: دو تن از عاملان حمله راکتی به فرودگاه اربیل دستگیر شدند و تلاش برای تعقیب دو فرد دیگر ادامه دارد.

در پایان این بیانیه آمده است که نتایج نشان می‌دهد که 4 تَن در حمله راکتی به فرودگاه اربیل دست داشته‌اند.

در 15 فوریه، چند راکت به سمت فرودگاه اربیل و خیابان های اطراف آن اصابت کرد که طی آن 2 تن جان باخته و 12 تن زخمی شدند.

در بیانیه اداره کل مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان آمده است: پس از حمله راکتی که در شامگاه 15 فوریه 2021 میلادی علیه شهر اربیل و فرودگاه بین‌المللی با 14 فروند راکت انجام گرفت و منجر به کشته شدن یک پیمانکار خارجی و یک شهروند عراقی و زخمی شدن 5 سرباز امریکایی و دو غیر نظامی شد، دستگاه‌های امنیتی اقلیم کردستان فورا تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و خودروی کیا را که از آن راکت‌ها پرتاب شده بود را کشف کردند و پس از آن، نیروهای امنیتی به اطلاعات خوبی دست پیدا کردند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: نتایج نشان داد چهار تَن مسئول اصلی این حمله تروریستی بودند که سرکرده اصلی فردی موسوم به «حیدر حمزه عباس مصطفی البیاتی» بود که دستگیر و به جنایت خود اذعان کرد و اعترافات مفصلی درباره نحوه انجام این حمله راکتی ارائه نمود، پس از آن، نتایج تحقیقات را با نهادهای امنیتی دولت فدرال و ائتلاف بین الملی در میان گذاشتیم که منجر به بازداشت عامل دیگر این حمله توسط دستگاه‌های امنیتی فدرال عراق شد اما اقدامات لازم برای دستگیری دو مجرم دیگر ادامه دارد.

«وین مورتو» سخنگوی نیروهای امریکایی در ائتلاف بین المللی، در تازه‌ترین آمار ارائه شده درباره حادثه حمله راکتی در اربیل، از زخمی شدن 9 تن در این حادثه خبر داده بود.

او گفت که در این حادثه 14 راکت 107 میلی متری شلیک شده که 3 راکت آن به پایگاه نظامی برخورد کرده و در آن یک پیمانکار غیر نظامی (غیر امریکایی) جان باخته و 9 تن که 8 تن از آنها نیروی پیمانکار هستند زخمی شده اند و 4 مورد موج گرفتگی مغزی بر اثر انفجار ثبت شده است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا