سرخط خبرهاسیاسی

ورود تجهیزات و نیروی نظامی جدید به استان ذی قار+تصاویر

تجهیزات و نیروی نظامی جدیدی از ارتش عراق امروز از استان نینوا وارد ذی قار شدند تا امنیت لازم برای سفر پاپ فرانسیس به ذی قار را تامین کنند.

میدل ایست نیوز: تجهیزات نظامی جدیدی متعلق به ارتش عراق امروز پنجشنبه از استان نینوا وارد استان ذی قار شد.

این تجهیزات در حالی برای تامین امنیت استان ذی قار منتقل می شود که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان قرار است فردا طی سفری وارد عراق شود و سپس از استان ذی قار دیدن کند.

یک منبع امنیتی به شبکه خبری «السومریة نیوز» گفت: نیروهای هنگ تکاوران لشکر 15 ارتش عراق از استان نینوا وارد استان ذی قار شده تا امنیت لازم برای دیدن پاپ فرانسیس از استان ذی قار را تامین کنند.

منبع مذکور افزود: نیروهای ارتش عراق در پایگاه هوایی امام علی (ع) مستقر شده و پیش از این نیز در روز گذشته نیروهای هنگ ریاست جمهوری عراق وارد استان ذی قار شدند.

برنامه سفر پاپ فرانسیس به شرح ذیل است:

پاپ روز جمعه 5 مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در سالن تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.

پاپ فرانسیس پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقامات بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه برنامه سفر پاپ آمده است که وی در روز شنبه 6 مارس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر تشیع دیدار کند سپس با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور (زادگاه حضرت ابراهیم علیه السلام) دیدن کند.

پاپ پس از ذی‌قار در بعد از ظهر همان روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه 7 مارس 2021 به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت‌های دینی در سالن فرودگاه اربیل دیدار خواهد کرد، سپس با هلیکوپتر به شهر الموصل خواهد رفت تا در کلیسای حوش البیعه این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.

پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای الطاهره در منطقه قره قوش خواهد رفت و بعد از ظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در مراسم ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل شرکت کند بعد از آن به بغداد برخواهد گشت تا در روز بعد یعنی 8 مارس به رم بازگردد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا