سرخط خبرهاسیاسی

تغییر موضع اروپا در شورای حکام؛ واشنگتن: امیدواریم تهران حاضر به گفت‌وگو شود

امریکا روز گذشته حمایت خود را از تصمیم اروپایی‌ها برای پس گرفتن قطعنامه خود علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام و ابراز امیدواری کرد که اکنون تهران با گفت‌وگو با واشنگتن موافقت کند.

میدل ایست نیوز: ایالات متحده امریکا روز گذشته حمایت خود را از تصمیم اروپایی‌ها برای پس گرفتن قطعنامه خود علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام و ابراز امیدواری کرد که اکنون تهران با گفت‌وگو با واشنگتن موافقت کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفت: «ما قویا امیدواریم كه ایرانیان گفتگو را بپذیرند تا به پیشرفتی ملموس و معتبر برسیم.»

اروپایی‌ها روز گذشته در تلاش برای بازگرداندن تهران به میز مذاکره با واشنگتن، قطعنامه خود علیه ایران را در نشست شورای حکام رها کردند؛ اقدامی که مورد استقبال تهران قرار گرفت.

ند پرایس در ادامه افزود: «کشورهای اروپایی با حمایت کامل ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای پیشبرد امور در این موضوع، خودداری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه است. ما از نتیجه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای رضایت داریم.»

عدم صدور قطعنامه در نشست شورای حکام در حالی است که ایران نیز موافقت کرده که برای روشن شدن چندین موضوع برجسته درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود، جلسات فنی را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی با اعلام خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران، تمام تحریم‌های امریکا علیه این کشور را بازگرداند.

واشنگتن خواستار برگزاری یک نشست مستقیم برای آغاز مذاکرات با تهران است اما به مقامات ایرانی‌ تاکید کرد دارند امریکا باید ابتدا همه تحریم‌های اعمالی را لغو کند.

ند پرایس در این باره گفت: «ایران نباید انتظار چیزی را داشته باشد، زیرا ما به صراحت اعلام کردیم صرفا آمادۀ برگزاری یک گفتگوی سازنده هستیم… در جریان چنین جلسه‌ای، می‌توانیم درباره موضوعات مختلف دیگر نیز بحث کنیم.»

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا