خبر اولسیاسی

بیانیه دفتر آیت الله العظمی سیستانی در پی دیدار پاپ فرانسیس با ایشان

در پی دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، دفتر آیت الله سیستانی بیانیه ای رسمی در این باره صادر کرد.

میدل ایست نیوز: در پی دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، دفتر آیت الله سیستانی بیانیه ای رسمی در این باره صادر کرد.

در این بیانیه آمده که در این دیدار چالش های پیش روی بشریت در عصر کنونی و نقش ایمان به خدا و رسالت ها و پایبندی به ارزش های والای اخلاقی جهت غلبه بر این چالش ها بررسی شد.

این بیانیه افزوده که آیت الله العظمی سیستانی در این دیدار به رنج های بسیاری انسان ها در سرزمین های گوناگون و ظلم و سرکوب و فقر و سرکوب دینی و فکری و محرومیت از آزادی های اصلی و نبود عدالت اجتماعی به خصوص در منطقه ما که دچار جنگ و خشونت و تحریم های اقتصادی و آوارگی های اجباری است به خصوص در سرزمین فلسطین پرداخته است.

مرجعیت عالی شیعه در این باره به نقش مهم رهبران دینی و معنوی در کاهش این رنج ها و واداشتن طرف های ذی ربط به خصوص در میان قدرت های بزرگ جهانی بر غلبه دادن جانب عقلانیت و حکمت و کنار گذاشتن گفتمان جنگ طلب و خودداری از توسعه منافع شخصی از حساب حقوق ملت ها در زیست آزادنه و کرامتمندانه و بر اهمیت افزایی در تلاش جهت تثبیت ارزش های همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع با رعایت حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان و رویکردهای متفاوت فکری تأکید کرده است.

این بیانیه افزوده که آیت الله العظمی سیستانی به جایگاه و تاریخ عراق و ویژگی های مثبت ملت عراق از همه طیف هایشان پرداخته و ابراز امیدواری کرده که عراق بتواند در آینده ای نزدیک مشکلات و نابه سامانی های خود را پشت سر گذارد.

مرجعیت عالی شیعه همچنین تأکید کرده که به همزیستی مسیحیان با دیگر طیف های جامعه عراق به عنوان بخشی از شهروندان عراقی در فضایی آکنده از امنیت و صلح و با برخورداری از همه حقوق قانونی شان اهتمام جدی دارد.

ایشان همچنین به نقش مرجعیت در حمایت از مسیحیان و دیگر کسانی که در حوادث سال های گذشته گرفتار ظلم و آزار شدند به خصوص در دوره تسلط تروریست های داعش بر بخش هایی از سرزمین عراق و رفتارهای وحشیانه آنان که موجب شرمساری بشریت بود پرداخته اند.

آیت الله العظمی سیستانی همچنین برای پاپ و پیروان کلیسای کاتولیک و همه انسان ها آرزوی سعادت کرده و از پاپ بابت انجام این سفر و حضور در نجف اشرف تقدیر و تشکر کرده است.

منبع
دفتر آیت الله عظمی سیستانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا