خبر اولسیاسی

عراق در آستانه بستن پرونده اردوگاه‌های آوارگان

وزارت مهاجرت عراق از بستن 49 اردوگاه جدید آوارگان طی شش ماه گذشته در پنج استان و بازگشت داوطلبانه آوارگان به مناطق سکونت‌شان خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت عراق از بستن 49 اردوگاه جدید آوارگان طی شش ماه گذشته در پنج استان و بازگشت داوطلبانه آوارگان به مناطق سکونت‌شان خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت مهاجرت عراق، این کشور در آستانه بستن نهایی پرونده آوارگان است و اکنون تنها 28 اردوگاه باقی مانده که 26 مورد آن در اقلیم کردستان، یک مورد در نینوا و یک مورد در استان الانبار است و بقیه اردوگاه‌های آوارگان در استان‌های بغداد، کربلاء، صلاح الدین، کرکوک و دیالی به دستور دولت عراق و پایان دادن به پرونده آوارگان و بستن اردوگاه‌ها بسته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده این پرونده مورد اهتمام جدی شخص نخست‌وزیر قرار دارد که به نهادهای ذیربط دستور داده است تا سازوکار و روند بازگشت داوطلبانه آوارگان تسهیل و تسریع کنند.

وزارت مهاجرت عراق افزود: طی چندین ماه گذشته بیش از 68 هزار و 671 خانواده آواره شده به مناطق سکونت‌شان بازگشته‌اند تا میزان خانواده‌های بازگشته به بیش از 572 هزار خانوار برسد.

این وزارتخانه در پایان اظهار داشت: طی مرحله شیوع کرونا، 3.7 میلیون وعده غذایی و بهداشتی و امکانات لجستیک مختلف در میان آوارگان توزیع شده است همچنین 300 آپارتمان برای خانواده‌های نیازمند داده شده است.

موج مهاجرت در عراق در پایان سال ۲۰۱۳ آغاز شد زمانی که عملیات نظامی در صحرای استان الانبار در غرب این کشور آغاز شد. پس از آن همزمان با ورود داعش به شهر موصل در دهم ژوئن ۲۰۱۴ و کنترل آن بر سه استان روند مهاجرت نیز شدت یافت.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا