سرخط خبرها

اعتراض ایران و ترکیه به انتشار تمبر یادبود سفر پاپ ازجانب اقلیم کردستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتشار تمبری علیه تمامیت ارضی ایران توسط اقلیم کردستان عراق را خلاف اصول و قواعد بین الملل خواند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتشار تمبری علیه تمامیت ارضی ایران توسط اقلیم کردستان عراق را خلاف اصول و قواعد بین الملل خواند و گفت: ضمن اعتراض به دولت عراق، خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده ایم.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره انتشار تمبری در اقلیم کردستان عراق در پی سفر پاپ به این منطقه، عنوان کرد: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده خلاف اصول و قواعد بین الملل است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

پیش از این، وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی اربیل به ادعاهای مطرح شده در این زمینه شد.

سخنگوی رسمی حکومت اقلیم کردستان عراق نیز در واکنش به این اعتراضات تأکید کرد که آنچه منتشر شده صرفا پیشنهادهای مطرح شده ازجانب هنرمندان بوده و هیچ کدام نهایی و تصویب نشده است.

از طريق
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا