اجتماعیخبر اول

سایه سنگین کرونا بر سر عراق

عراق با پیشتازی در شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان باختگان ناشی از آن، در صدر کشورهای عربی قرار دارد که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده اند.

میدل ایست نیوز: ویروس کرونا تاکنون جان نزدیک به دو میلیون و بیش از 700 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و شمار کل مبتلایان به این ویروس در جهان به بیش از 117 میلیون نفر رسیده است که از این تعداد ده ها هزار جان باخته و صدها هزار مبتلا به کشورهای عربی اختصاص دارد.

امریکا در صدر کشورهای جهان از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا است به گونه ای که تاکنون بیش از 29 میلیون مورد کرونا را ثبت کرده و شمار جان باختگان آن از 500 هزار نفر فراتر رفته است.

هند با بیش از 11 میلیون مبتلا و بیش از 150 هزار جان باخته و سپس برزیل با 11 میلیون مبتلا و بیش از 200 هزار جان باخته در جایگاه های بعدی قرار دارند.

اما در میان کشورهای عربی که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند، عراق در صدر قرار دارد به گونه ای که بیش از 731 هزار مبتلا ثبت کرده و شمار جان باختگان بر اثر کرونا نیز از 13 هزار و 590 نفر گذشته است.

مراکش با بیش از 486 ابتلا و 8 هزار و 700 جان باخته نیز در جایگاه دوم کشورهای عربی که بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، قرار دارد.

اردن دیگر کشور عربی با 435 هزار مبتلا و 4 هزار و 987 متوفی پس از عراق و مراکش قرار دارد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا