سیاسی

نشست اطلاعاتی مصر و اسرائیل درباره امکان سفر نتانیاهو به قاهره

رهبران اطلاعاتی اسرائیل و مصر طی دیداری مشترک درباره امکان برنامه ریزی سفر نخست وزیر اسرائیل به قاهره و دیدار با رئیس جمهوری مصر رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان صدا و سیمای اسرائیل فاش کرد «ایلی کوهین»، وزیر اطلاعات اسرائیل روز گذشته (سه شنبه) با فرماندهان اطلاعاتی مصر درباره همکاری مشترک در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی رایزنی کرد.

در گزارشی که امروز چهارشنبه منتشر شده، سازمان صدا و سیمای اسرائیل اشاره کرده است که وزیر اطلاعات اسرائیل با «ناصر فهمی»، نائب رئیس اطلاعات مصر در شرم الشیخ در خصوص همکاری در زمینه تروریسم افراطی به خصوص در شبه جزیره سیناء و تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ گفت وگو کرده است.

یک منبع مطلع در دولت مصر به العربی الجدید گفت: نشست شرم الشیخ مهم ترین نشست طی سال های گذشته محسوب می شود که دو طرف درباره پرونده های امنیتی و سیاسی و پرونده های دیگری در ارتباط با انرژی رایزنی کردند.

این منبع آگاه تاکید کرد دو طرف درباره امکان برنامه ریزی سفر قریب الوقوع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل به مصر تبادل نظر کردند.

«شمعون عیران»، خبرنگار سیاسی سازمان صدا و سیمای اسرائیل به نقل از نائب رئیس اطلاعات مصر گفت: مصر به پیشبرد همکاری با اسرائیل در همه زمینه ها اهتمام دارد و در جهت تقویت همکاری، روابط اقتصادی و سایر زمینه ها با اسرائیل اقدام خواهد کرد.

در همین راستا، روزنامه اسرائیل «اسرائیل هیوم» در گزارشی نوشت: کوهین در راس یک هیئت بلندپایه شامل افراد بلندپایه ای از وزارت ها و شرکت های عمومی و خصوصی در اسرائیل به مصر رفته و با مسئولان و تاجران مصری دیدار کرد.

این روزنامه اشاره کرد که هدف از این دیدار که 60 تاجر اسرائیلی و مصری در آن حضور داشتند، بررسی امکان افزایش زمینه های همکاری اقتصادی بین دو طرف بود تا همکاری ها از زمینه گاز و منسوجات فراتر رود.

تنها دیدار علنی «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر و نتانیاهو در سال 2017 در نیویورک انجام شد.

اما یک روزنامه عبری زبان در اوت 2018 طی خبری منتشر کرد که نتانیاهو سفری محرمانه به مصر داشته و با السیسی دیدار کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا