خبر اولسرخط خبرها

واکنش اقلیم کردستان به جنجال تمبرها: طرح های ارائه شده صرفا پیشنهادی است

در پی اعتراض حکومت ترکیه درباره احتمال انتشار یک تمبر یادبود به مناسب سفر پاپ به عراق ازسوی اقلیم کردستان، اربیل درباره موضوع توضیح داد.

میدل ایست نیوز: در پی اعتراض حکومت ترکیه درباره احتمال انتشار یک تمبر یادبود به مناسب سفر پاپ به عراق ازسوی اقلیم کردستان، اربیل درباره موضوع توضیح داد.

جوتیار عادل، سخنگوی اقلیم کردستان عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که شماری از هنرمندان پیشنهادهای خود را درباره طرح این تمبرها به وزارت حمل و نقل حکومت ایالتی داده اند اما هنوز هیچ یک از طرح ها تصویب نشده است.

وی افزود که اقلیم کردستان براساس اصل حمایت از حاکمیت ارضی عراق مواضع خود را تعیین می کند و هرچه در این باره مطرح شده در حد پیشنهاد بوده است.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای احتمال چاپ یک نقشه جعلی توسط اقلیم کرد شمال عراق در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق را محکوم و خواستار پاسخگویی اربیل به ادعاهای مطرح شده در این‌باره شد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه با دعوت از مقامات عراقی برای احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، آورده است: برخی از مقامات اقلیم کرد شمال عراق پای خود را از گلیم‌شان بیرون گذاشته و تلاش کرده اند از سفر (پاپ) به عنوان بهانه‌ای به منظور انتشار خیالات واهی و توهمات خود درباره تمامیت ارضی کشورهای همسایه عراق سوء استفاده کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه خواستار پاسخگویی فوری اربیل به اخبار مربوط به احتمال انتشار نقشه جعلی در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق شده و تاکید کرده است: مقامات اقلیم کرد شمال عراق بهتر از هر کس دیگری از عواقب چنین امیال موذیانه‌ای مطلع هستند. منتظر اظهار نظر و پاسخگویی فوری و شفاف مقامات اقلیم کرد شمال عراق در اینباره هستیم.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا