سرخط خبرها

ولیعهد اردن در آخرین لحظات زیارت مسجد الاقصی را لغو کرد

قرار بود ولیعهد اردن امروز مسجد الاقصی را زیارت کند اما در لحظه آخر به علت اختلاف نظر با اسرائیلی‌ها درباره تأمین امنیت این زیارت به امان بازگشت.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که سفر «حسین بن عبدالله» ولیعهد اردن به بیت المقدس و زیارت وی در مسجد الاقصی در آخرین لحظات لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی اسرائیل، قرار بود ولیعهد اردن امروز مسجد الاقصی را زیارت کند و تا «پل ملک حسین» در مرز اردن هم رسیده بود اما در لحظه آخر به علت اختلاف نظر با اسرائیلی‌ها درباره تأمین امنیت این زیارت به امان بازگشت.

منابع خبری از حضور گسترده نیروهای پلیس در شرق بیت‌المقدس و بسته شدن بسیاری از خیابان‌ها به علل امنیتی در آستانه حضور ولیعهد اردن خبر داده بودند.

هفته گذشته «حسین بن عبدالله الثانی»، ولیعهد اردن بر ثابت و واضح بودن موضع کشورش در قبال مساله فلسطین تاکید کرد و گفت: قدس مساله ای شخصی برای هاشمی ها و خط قرمز اردنی ها است.

وی در گفت وگویی که از تلویزیون اردن پخش شد گفت: مواضع ما همواره در قبال مسائل عربی به خصوص مساله فلسطین که مساله محوری ماست، ثابت است، قدس مساله ای شخصی برای هاشمی ها و خط قرمز برای همه اردنی ها است.

اردن در سال 1994 و پس از مصر، توافق صلح با اسرائیل امضا کرده است.

همه اماکن مذهبی مسیحیان و مسلمانان در بیت المقدس زیر نظر اوقاف اردن اداره می شود.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا