خبر اولسیاسی

درخواست تظاهرات‌کنندگان لبنانی برای تشکیل دولتی مستقل از احزاب حاکم

هزاران شهروند لبنانی در درخواست برای تشکیل دولتی مستقل و برون‌رفت لبنان از بحران کنونی دست به تظاهرات زدند.

میدل ایست نیوز: هزاران شهروند لبنانی در درخواست برای تشکیل دولتی مستقل و جدید و برون‌رفت لبنان از بحران رو به وخامت این کشور اقدام به تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان تصریح کردند: در برابر شکست فاحش مقامات دولتی در سطح چالش اقتصادی و اجتماعی با هدف اعمال تشکیل دولتی مستقل از احزاب حاکم و نیز برای ایجاد ساختاری جایگزین به خیابان‌ها برمی‌گردیم.

جنبش اعتراضی ضد عملکرد طبقه حاکم در کشوری که با بحران‌های بزرگ و بی سابقه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند اواخر سال ۲۰۱۹ پا گرفت اما پس از چندی به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ دچار رکود و وقفه شد.

این خیزش مردمیِ از نفس افتاده، اکنون با افزایش نگرانی‌ها نسبت به سخت‌تر شدن امرار معاش شهروندان زیر سایه رشد روز افزون نرخ بیکاری و تورم و نیز سقوط تاریخی ارزش پول ملی لبنان دوباره جان گرفته است.

بنا به این گزارش برخی محورهای مواصلاتی در دیگر نقاط کشور به خصوص جاده‌های اصلی در طرابلس واقع در شمال و منطقه بقاع واقع در شرق لبنان همچنان مسدود هستند.

خیزش تازه مردمی در لبنان طی یک هفته گذشته با مسدود کردن روزانه اغلب بزرگراه‌ها، بویژه جاده‌های ورودی به بیروت، پایتخت این کشور همراه بوده است.

از یک هفته پیش، و در پی افزایش بی سابقه قیمت ارز در لبنان و رسیدن آن به مرز 11 هزار لیره، مردم در نقاط گوناگون لبنان دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا