خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مخالفت انصارالله با طرح امریکا برای توقف جنگ یمن

سخنگوی انصارالله یمن پیشنهاد امریکا درباره حل بحران این کشور را مردود دانسته و آن را «توطئه‌ای» برای وخیم‌تر کردن وضعیت یمن توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن پیشنهاد امریکا درباره حل بحران این کشور را مردود دانست و آن را «توطئه‌ای» برای وخیم‌تر کردن وضعیت یمن توصیف کرد.

عبدالسلام گفت: آنچه فرستاده امریکا در امور یمن پیشنهاد نامیده، چیز تازه‌ای در آن نیست و همان دیدگاه عربستان و سازمان ملل درباره وضعیت یمن است، در این پیشنهاد، اثری از توقف محاصره یا آتش‌بس وجود ندارد بلکه تنها برخی تغییرات صوری است که منجر به بازگشت محاصره به شیوه دیپلماتیک می‌شود.

وی افزود: از میان شروط مطرح شده در این ابتکار، تعیین مقصدهای پرواز از فرودگاه صنعاء و صدور مجوزهای لازم توسط ائتلاف عربی است، اگر آنها در توقف تجاوزات و محاصره جدی بودند، توقف جنگ و محاصره را اعلام می کردند و ما از آن استقبال می‌کردیم.

سخنگوی انصارالله یمن ادامه داد: اینکه فرستاده امریکا بیاید و طرحی کمتر از فرستاده سازمان ملل ارائه دهد، امری غیر قابل قبول است، چیزی که آنها نتوانستند از طریق جنگ و ویرانی به دست آورند، آن را به واسطه گفت‌وگو به چنگ نخواهند آورد. تجاوز و محاصره حتی یک روز طی 6 سال گذشته متوقف نشده است، اینک طرح امریکا برای آتش بس و محاصره به چه معناست؟

وی گفت: امریکایی‌ها با ارائه این شروط مجددا ثابت کردند که آنها پشت سر متجاوزان و محاصره‌کنندگان قرار دارند و هیچگونه تغییر واقعی در جنگ یمن و پایان دادن به محاصره وجود ندارد.

«تیموثی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه امریکا در امور یمن پیشتر از طرح جدید واشنگتن به انصارالله برای توقف جنگ یمن خبر داده بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا