اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

پاسخ مثبت چین به درخواست عراق برای خرید 2 میلیون دوز واکسن کرونا

چین به درخواست عراق برای خرید دو میلیون دوز واکسن کرونا پاسخ مثبت داد.

میدل ایست نیوز: چین به درخواست عراق برای خرید دو میلیون دوز واکسن کرونا پاسخ مثبت داد.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه عراق، «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با «وانگ یی»، همتای چینی خود درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای توسعه آن پس از مرحله کنترل اپیدمی کرونا رایزنی کرد.

حسین در این تماس تلفنی از مواضع چین در حمایت از عراق و اعطای 50 هزار دوز واکسن کرونا تشکر کرد، در مقابل همتای چینی وی اعلام کرد حمایت از مردم عراق وظیفه مردم چین بوده است و پکن تصمیم گرفته 200 هزار دوز دیگر به زودی به عنوان کمک به عراق ارسال کند.

وانگ گفت: درخواست برای دریافت واکسن چه در داخل چین و چه کشورهای دیگر بسیار زیاد است اما با این وجود، ما آماده پاسخگویی به نیازهای مردم عراق هستیم.

در همین رابطه، وزیر امور خارجه عراق به همتای چینی خود پیشنهاد خرید دو میلیون دوز واکسن از چین و در سریع‌ترین زمان ممکن را ارائه کرد که با پاسخ مثبت وانگ رو به رو شد و وی گفت: دولت چین از شرکت ذیربط خواهد خواست تا به الزامات مربوط به این درخواست ترتیب اثر دهد.

دو طرف در ادامه درباره تقویت مناسبات تجاری دو جانبه و نقش شرکت‌های چینی فعال در عراق گفت و گو کردند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: پرسنل این شرکت‌های چینی علیرغم کرونا عراق را ترک نکردند و باقی ماندن آنها برای تداوم فعالیت حمایتی از اقتصاد به ویژه حوزه نفت بوده است.

وزرای امور خارجه عراق و چین در ادامه به وضعیت منطقه و لزوم ایجاد ثبات در آن اشاره کردند و رئیس دستگاه دیپلماسی چین گفت: عراق به یُمن سیاست‌ مثبت و پویای رهبرانش نقش بزرگی در منطقه دارد و طی مرحله اخیر توانسته مناسبات خوبی با همه کشورهای همسایه برقرار کند و این امر و نقش‌آفرینی عراق برای حل مشکلات منطقه مایه خوشحالی ماست.

در مقابل، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد ثبات داخلی عراق در ارتباط با ثبات منطقه‌ای است، وی همچنین از همتای چینی خود دعوت رسمی برای سفر به عراق در آینده نزدیک به عمل آورد.

از طريق
سایت وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا