اجتماعیخبر اولسیاسی

بیانیه شدیداللحن مصر علیه وضعیت حقوق بشر در کشورهای اروپایی/ برده‌داری در عمق جوامع شما ریشه دارد

دفتر نمایندگی مصر در سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به تبدیل شدن کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل به یک نهاد سیاسی ناموجه به‌شدت انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر نمایندگی مصر در سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به تبدیل شدن کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل به یک نهاد سیاسی ناموجه به ‌شدت انتقاد کرد.

در بیانیه این دفتر در واکنش به بیانیه انتقادی این کمیساریا درباره وضعیت حقوق بشر در مصر آمده که کشورهایی مانند فنلاند و سوئد و دانمارک و ایسلند و نروژ مدعی حقوق بشر هستند اما وقتی پای پناهجویان به میان می‌رسد سیاستمداران شان از هیچ اظهار نظر نژادپرستانه علیه مسلمانان فروگزار نمی‌کنند و مقدسات مسلمانان را مورد حمله قرار می‌دهند و اموال پناهندگان را مصادره می‌کنند.

این بیانیه افزوده که حقوق بشر در این کشورها امری نسبی است و برده‌داری در عمق جوامع امریکایی و انگلیسی و کانادایی ریشه دارد و با رنگین پوستان همچون شهروند درجه دوم برخورد می‌کنند.

قاهره در این بیانیه تأکید کرده که کشورهایی مانند آلمان و اتریش و ایرلند و فرانسه و بلژیک و هلند همواره از آزادی بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز سخن می گویند اما وقتی در کشورهای خودشان تظاهرات می‌شود از هیچ خشونت و اعمال زوری فروگزار نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند که فعالان تظاهرات با کشورهای خارجی در تماس باشند.

در این بیانیه همچنین آمده که سوئد ولوکزامبورگ و دیگر کشورها از حکمرانی شایسته و مبارزه با فساد سخن می‌گویند اما حاضر نیستند پول های قاچاق شده به کشورهایشان را به کشورهای اصلی پس بدهند.

در بیانیه دفتر نمایندگی مصر در ژنو همچنین تأکید شده که کرونا نشان داد که نظام بیمه و بهداشت این کشورها تا چه حد ضعیف است.

پیش از این سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که به تصویب 31 کشور رسید از وضعیت حقوق بشر در مصر به شدت انتقاد کرد.

پیش از این وزارت خارجه مصر در واکنش به این بیانیه تأکید کرد که این بیانیه «دربردارنده پنداشته ها و ادعایی درباره حقوق بشر در مصر است و قاهره همه محتویات این بیانیه را که عبارت از سخنان بی اساس مبتنی بر اطلاعات غیر دقیق است رد می کند».

قاهره در این بیانیه «بی توجهی کامل امضاکنندگان این بیانیه درباره توضیحات ارائه شده از جانب مصر که براساس شواهد و مدارک بوده» به شدت تقبیح شده است.

وزارت خارجه مصر خواستار «بازنگری دقیق» در این سخنان غیر قابل قبول شده و از این کشورها خواسته که از «صادر کردن اتهامات مبتنی بر یک نگاه سیاسی ناپسند مبتنی بر مغالطه» خودداری کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا