خبر اولسرخط خبرها

تبریک نوروزی رئیس جمهور عراق: «نوروز» پیروزی ارزش های عدالت و برابری بر ظلم و عبودیت است

برهم صالح فرارسیدن عید نوروز را به ملت اقلیم کردستان و همه ملت‌هایی که این روز را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

میدل ایست نیوز: برهم صالح، رئیس جمهور عراق، با انتشار بیانیه‌ای رسمی فرارسیدن عید نوروز را به ملت اقلیم کردستان و همه ملت‌هایی که این روز را جشن می‌گیرند تبریک گفت.

او در پیام خود ضمن آرزوی آرامش و صلح برای ملت عراق و همه ملت‌های منطقه و جهان تأکید کرد که نوروز حامل نور برای ملت کردستان و همه ملت‌های منطقه بوده و روز پیروزی ارزش‌های عدالت و برابری و آزادی بر ظلم و عبودیت است.

برهم صالح ضمن تأکید بر اینکه این اصول ثابت ملی برآمده از همین ارزش‌هاست بر اهمیت حل عادلانه مسائل میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به نحوی که ضامن حقوق ملت عراق و ازجمله مردم کردستان باشد و در آن اصول قانونی رعایت شود تأکید کرد.

او افزود که با همت و وحدت و صبر ملت عراق امیدوار به ساخت حکومتی مقتدر و دارای حاکمیت و اجرای انتخاباتی شفاف و عادلانه در موعد مقرر به دور از هرگونه تقلب هستیم تا ملت عراق باردیگر به نقش اثرگذار خود در ساخت آینده کشورشان اطمینان یافند.

برهم صالح مبارزه با افراط‌گرایی و ریشه‌کن کردن تروریسم‌ را از مهم‌ترین اولویت‌ها در عراق دانست.

وی افزود که از تحقق مطالبات ملت در اصلاح نظام حکومت و بستن دست فساد از راه تقویت نهادهای حکومت و استفاده از توانمندی‌های جوانان عراق و دادن فرصت به آنها برای اثبات شایستگی‌شان در ساخت میهن عقب نخواهیم نشست.

رئیس جمهور عراق همچنین یاد شهدای نیروهای امنیتی عراق از ارتش و پلیس و پیشمرگه و الحشد الشعبی و حشد عشایری را که با خون خود زندگی را به ملت عراق ارمغان آوردند گرامی داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا