خبر اولسرخط خبرها

مسئول امنیتی کتائب حزب الله: جابجایی نیروهای الحشد الشعبی امری روتین است و نیاز به هماهنگی ندارد

مسئول امنیتی کتائب حزب الله با انتشار توئیتی به قدرت نمایی نظامی گروهی موسوم به ربع الله در خیابان های بغداد واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: «ابو علی العسکری»، مسئول امنیتی کتائب حزب الله با انتشار توئیتی به قدرت نمایی نظامی گروهی موسوم به ربع الله در خیابان های بغداد واکنش نشان داد.

وی در این توئیت گفت: نیروهایی از الحشد الشعبی که مدیریت و حمایت از آنها بر عهده ماست، برای انجام وظیفه دفاع از کشور عزیزمان به اطراف بغداد جابجا شدند که این جابجایی روتین است و نیاز به هماهنگی با هیچ طرفی را ندارد.

العسکری در ادامه افزود: به دلیل برخی مسائل امنیتی و فنی، مسیر عبور کاروان از مرکز پایتخت تعیین شد و برخی از جوانان مشتاق ( اما بی ضابطه) از آن سوء استفاده کرده تا مطالبات به حق خود را بیان کنند اما به شیوه ای که از سوی ما غیرقابل قبول است.

وی با اشاره مساله کنترل سلاح گفت: اگر این مساله انجام شود باید بدون استثنا شامل حال همگی (کشورهای اشغالگر در عراق) شود.

مسئول امنیتی کتائب حزب الله همچنین تصریح کرد: مدعیان اصلاحات و کسانی که در دولت مشارکت دارند باید به نیازهای مساکین و مستضعفان توجه داشته و اختلافات، اتهام زنی و ماهی گیری از آب گل آلود را کنار بگذارند.

وی تاکید کرد اقلیم کردستان عراق بدون تحویل درآمدهای نفتی و گذرگاه های مرزی هیچ سهمی در بودجه فدرال عراق ندارد اما مراعات کرد تا به حقوق ملت کرد لطمه ای وارد نشود.

ابو علی العسکری اظهار داشت: دولت باید افرادی که فسخ قرارداده شده اند را بازگرداند، بیکاران را استخدام کند، کارت های سهمیه را نیز بازگرداند و قیمت دلار را به گذشته برگرداند.

پیش از این گروه ربع الله در خیابان های بغداد اقدام به قدرت نمایی و عرض اندام برای تهدید برخی از مقامات عراق کردند و تصاویری توهین آمیز از نخست وزیری عراق در دست داشتند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا