خبر اولسرخط خبرها

الحوثی: طرح آتش بسی از عربستان دریافت نکرده ایم که بخواهیم آن را رد کنیم

الحوثی گفت که اگر عربستان در چنین طرحی جدی است باید تصمیماتی واقع بینانه بگیرد که اولین آنها خودداری از ایجاد مانع برای فعالیت های انسان دوستانه است.

میدل ایست نیوز: «محمدعلی الحوثی»، از سران جماعت انصارالله یمن تأکید کرد که این گروه تاکنون هیچ طرح رسمی ازجانب عربستان برای آتش بس دریافت نکرده است و افزود که اگر چنین طرحی به صورت مکتوب دریافت کند آن را بررسی خواهد کرد.

او امروز (سه شنبه 30 مارس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» در پاسخ به سؤالی درباره علت رد طرح پیشنهادی عربستان برای آتش بس در یمن گفت: «برای آنکه رد طرح عربستان ممکن باشد باید طرحی مکتوب دریافت کرده باشیم و چنین چیزی در کار نبوده و هرچه عربستان گفته صرفا اظهارات شفاهی بوده است».

الحوثی گفت که اگر عربستان در چنین طرحی جدی است باید تصمیماتی واقع بینانه بگیرد که اولین آنها خودداری از ایجاد مانع برای فعالیت های انسان دوستانه است.

او تأکید کرد که عربستان سعودی افکار عمومی را فریب می دهد و افزود که استفاده از تحریم و محاصره اقتصادی به جای سلاح خلاف قوانین بین المللی است و این کاری است که عربستان می کند.

این عضو شاخص گروه انصارالله تأکید کرد که عربستان فقط در حرف موضوع آتش بس را در رسانه ها مطرح کرد و جامعه بین المللی هم برای همین اظهارات رسانه ای کف زدند اما با وجود همه بحران های انسانی در یمن اجازه ورود نفت و دارو به یمن را نمی دهند، و افزود: «این حقارتی بیش نیست».

او خطاب به عربستان سعودی گفت که اگر می خواهیم ما را در تنگنای افکار عمومی جهان قرار دهید به حملات خود پایان دهید و مزدورانتان را از یمن بیرون بکشید تا ثابت کنید که اهل صلحید و واقعا دنبال آتش بس هستید.

الحوثی درباره وابستگی انصارالله به ایران گفت: «ما به خودمان اجازه نمی دهیم که تابع کسی باشیم، آنها سند راه حل فراگیری را که پیشنهاد کردیم امضا کنند تا دنیا بداند که تصمیم ما با خودمان است یا با ایران».

او همچنین از آشتی کشورهای عضو شورای همکاری استقبال کرد و خواستار حل اختلافات میان کشورهای عربی شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا