اقتصادیسرخط خبرها

عراق صادرات نفتی خود را به امریکا به 88 هزار بشکه در روز تقلیل داد

اداره اطلاعات انرژی امریکا از کاهش صادرات نفتی عراق به امریکا به 88 هزار بشکه در روز طی هفته گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه از کاهش صادرات نفت عراق به امریکا به 88 هزار بشکه در روز در هفته گذشته خبر داد.

این اداره در بیانیه ای گفت: میانگین واردات نفت خام امریکا از 9 کشور در هفته گذشته به 5 میلیون و 504 هزار بشکه در روز رسید.

این بیانیه افزود که میانگین واردات نفت خام امریکا در مقایسه با هفته پیشین شاهد افزایش 568 هزار بشکه در روز بوده است.

در بیانیه مذکور همچنین اشاره شده است که واردات نفت خام امریکا از عراق در هفته گذشته با کاهش نسبت به هفته پیشین که 105 هزار بشکه در روز بود، به میانگین 88 هزار بشکه در روز رسید.

اداره اطلاعات انرژی امریکا در این بیانیه اشاره کرد که بیشترین میزان واردات نفتی امریکا به کانادا و با میانگین 3.666 میلیون بشکه در روز، مکزیک با میانگین 494 هزار بشکه در روز، عربستان با میانگین 345 هزار بشکه در روز و برزیل با میانگین 291 هزار بشکه در روز اختصاص دارد.

این اداره توضیح داد که میزان واردات نفت خام امریکا از اکوادور 247 هزار بشکه در روز، روسیه به میزان 165 هزار بشکه در روز، کلمبیا با میانگین 122 هزار بشکه در روز و نیجیریه به میزان 86 هزار بشکه در روز بود.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا