خبر اولسیاسی

واشنگتن پست: کودتا در اردن خنثی شد

واشنگتن پست به نقل از یک مقام مسئول در کاخ پادشاهی اردن خبر داده که یک توطئه پیچیده با ابعاد مختلف که شامل یکی از اعضای خاندان سلطنتی نیز می شده، کشف و خنثی شده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه امریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات اردنی گزارش داده است افرادی که امروز در اردن دستگیر شده اند قصد داشته اند علیه حکومت پادشاهی این کشور توطئه کرده و کودتایی را پیش ببرند.

به نوشته این روزنامه نیروهای امنیتی اردن شاهزاده حمزه بن الحسین و 20 نفر دیگر را به دلیل آنچه تهدید برای ثبات کشور نامیده اند، دستگیر کرده اند.

واشنگتن پست همچنین به نقل از یک مقام مسئول در کاخ پادشاهی اردن خبر داده که یک توطئه پیچیده با ابعاد مختلف که شامل یکی از اعضای خاندان سلطنتی نیز می شده، کشف و خنثی شده است. در این توطئه رهبران برخی قبایل اردنی و شماری از مسئولان دستگاه امنیتی اردن نیز دست داشته اند.

برخی رسانه های اردنی به نقل از منابع مطلع گزارش داده اند که حمزه بن الحسین در حبس خانگی یا تحت بازداشت است.

ساعاتی پیش مقامات اردنی از بازداشت «باسم ابراهیم عوض الله»، رئیس پیشین دیوان پادشاهی و «حسن بن زید» از اعضای خاندان هاشمی و شماری دیگر از افراد به دلایل امنیتی خبر داده بودند.

خبرگزاری رسمی اردن به نقل از منبعی امنیتی بدون اشاره به جزئیات نوشت: این بازداشت‌ها پس از پیگیری دقیق و بنا به دلایل امنیتی بوده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی اردن اسامی بازداشت‌شدگان به جز بن زید و عوض الله را ذکر نکرده است. عوض الله پیشتر ریاست دیوان پادشاهی اردن را برعهده داشته است همچنین وی سابقه مشاور نخست وزیر این کشور و فرستاده ویژه پادشاه اردن در عربستان را نیز در کارنامه کاری خود دارد و از شخصیت‌های نزدیک به مراکز تصمیم‌گیری توصیف می شود.

منبع
واشینگتن پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا