سرخط خبرهاسیاسی

ایران در واکنش به ناآرامی ها در اردن: با هرگونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالفیم

سعید خطیب زاده در واکنش به تحولات اخیر اردن بر اهمیت صلح و ثبات در اردن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در اردن گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر گونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالف است و اعتقاد دارد کلیه امور داخلی کشورها باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، سعید خطیب زاده در واکنش به تحولات اخیر اردن بر اهمیت صلح و ثبات در اردن تاکید کرد.

وی هرگونه تنش و بی ثباتی داخلی در منطقه غرب آسیا را به نفع اسرائیل دانست و اضافه کرد: همواره ردپایی از این رژیم در هر فتنه ای در کشورهای اسلامی دیده می‌شود.

خطیب زاده با تاکید بر روابط حسنه کشورمان با اردن افزود: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالف است و اعتقاد دارد کلیه امور داخلی کشورها باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

پیش از این و در روز گذشته خبرگزاری رسمی اردن (پترا) در گزارشی از بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق به همراه 20 نفر دیگر به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شد ، خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از مسؤولانی در کاخ پادشاهی اردن نوشت: این توطئه پیچیده و شامل یکی از افراد دستگاه حاکم است.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا