اقتصادیسرخط خبرها

بانک جهانی: لبنان باید برای کمک به خودش اقدام کند

معاون منطقه ای بانک جهانی تأکید کرد که لبنان بیش از کمک هر نهاد خارجی نیازمند آن است که خود برای کمک به خویش دست به اقدام زند.

میدل ایست نیوز: معاون منطقه ای بانک جهانی تأکید کرد که لبنان بیش از کمک هر نهاد خارجی نیازمند آن است که خود برای کمک به خویش دست به اقدام زند.

«فرید بلحاج» در مصاحبه با نشریه امریکایی بلومبرگ گفت که لبنان باید برای کمک به خودش اقدام کند تا بتوانیم کمکش کنیم.

او افزود که مایه تأسف است که لبنان تاکنونی اهتمام یا تمایل یا توانایی برای کمک به خودش نشان نداده است.

معاون منطقه ای بانک جهانی افزود که لبنان وضعیت فاجعه باری پیدا کرده، «سعی می کنیم با دور زدن دولت و نهادهای حکومتی کمک هایمان را مستقیم به مردم برسانیم».

او گفت که لبنان به وضعیت 50 درصد زیر خط فقر نزدیک می شود.

هفته گذشته «غازی وزنی»، وزیر دارایی در دولت پیشبرد امور لبنان، تأکید کرد که اموال اختصاص یافته برای واردات کالاهای اساسی تا اول ماه مه به پایان می‌رسد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» تأکید کرد که بانک مرکزی لبنان از دولت پیشبرد امور خواسته که برای کاهش تدریجی یارانه کالاهای اساسی اقدام کند.

همزمان «محمد العیدروس» سخنگوی دفتر منطقه‌ای سازمان غذا  و کشاورزی سازمان ملل در خاورمیانه، گفت که تشدید بحران اقتصادی و سیاسی موجب تنش‌های شدید در لبنان می‌شود.

او گفت که هرچه می‌گذرد توانایی لبنان در تعامل با تنش‌های سیاسی و اقتصادی که از سال 2019 در این کشور آغاز شده کم و کم‌تر می‌شود و افزود که تورم افسارگسیخته و آمار بالای فقر و بیکاری و شیوع کرونا تأثیر بسیار بدی بر امنیت غذایی در لبنان داشته است.

بانک مرکزی لبنان در نظر دارد که ارز حمایتی برای تأمین کالاهای اساسی در این کشور را کاهش دهد که پیش‌بینی می‌شود این اقدام موجب گرانی دوباره در لبنان شود.

العیدروس تأکید کرد که این اقدام بانک مرکزی بر واردات گندم و 127 قلم دارو و سوخت تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا