خبر اولسرخط خبرها

دومین موضع گیری رسمی عربستان درباره خنثی شدن «کودتا» در اردن

عربستان سعودی در حالی برای دومین بار به حوادث شب گذشته اردن واکنش نشان داد که اصلی ترین چهره بازداشت شده در این حوادث تابعیت عربستانی دارد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی برای دومین بار به حوادث شب گذشته اردن واکنش نشان داد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، طی اظهاراتی که خبرگزاری رسمی عربستان آن را پوشش داد تأکید کرد که عربستان در کنار کشور اردن به پادشاهی ملک عبدالله و ولیعهدی شاهزاده حسین بن عبدالله می ماند.

او ثبات و شکوفایی اردن را بنیان ثبات و شکوفایی کل منطقه خواند و تأکید کرد که پادشاه و ولیعهد عربستان بر حمایت نامحدود از هر چیزی که موجب تقویت روابط عربستان و اردن شود تأکید کرده اند.

وزیر خارجه عربستان افزود که حمایت ریاض از اردن دائمی و ثابت است و همه جوانب سیاسی و اقتصادی و امنیتی و توسعه ای را شامل می شود و از «رهبری خردمندانه روند سیاسی و اقتصادی و توسعه ای اردن توسط پادشاه این کشور» تقدیر کرد.

یکی از مهم ترین چهره هایی که شب گذشته از بازداشت آنها در اردن خبر داده شده شریف «حسن بن زید»، از اعضای خاندان سلطنتی اردن است که تابعیت عربستانی هم دارد و چهره ای نزدیک به عربستان شمرده می شود.

عربستان سعودی شب گذشته اولین کشور خارجی بود که به تحولات اردن واکنش نشان داد.

دربار عربستان با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که ریاض با همه توان از همه اقدامات برای حفاظت از امنیت و ثبات اردن حمایت می کند.

سرلشکر «یوسف احمد الحنیطی» رئیس ستاد مشترک ارتش اردن اعلام کرد که تحقیقات امنیتی مشترک به بازداشت شماری از شخصیت ها به علل امنیتی انجامیده است.

در این راستا شریف حسن بن زید و باسم ابراهیم عوض الله، رئیس سابق دربار اردن، بازداشت شده اند.

الحنیطی افزود که تحقیقات ادامه دارد و به زودی جزئیات بیشتری منتشر خواهد و تأکید کرد که همه اقدامات براساس ضوابط قانونی انجام می شود.

الحنیطی اخبار منتشرشده درباره بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین، برادر پادشاه فعلی و ولیعهد سابق اردن، را نیز تکذیب و تأکید کرد که از شاهزاده حمزه خواسته شده که اقدام علیه امنیت و ثبات اردن را متوقف کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا