خبر اولسیاسی

بیانیه مشترک عراق و امارات در پایان سفر «الکاظمی»: امارات 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری می کند

امارات اعلام کرد که با هدف تقویت روابط اقتصادی و ایجاد فرصت های تازه برای همکاری و شراکت دوجانبه مبلغ 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری می کند.

میدل ایست نیوز: عراق و امارات در پایان سفر نخست وزیر عراق به ابوظبی بیانیه ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه که دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق آن را منتشر کرده آمده که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در این سفر با شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس حکومت و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، دیدار کرده است.

در این دیدارها تازه ترین تحولات منطقه ای و جهانی بررسی شد و طرفین بر اهمیت همکاری بین المللی و هماهنگی در مسائل مشترک ازجمله در مبارزه با کرونا و محدود کردن پیامدهای اقتصادی و بهداشتی آن تأکید کردند و نخست وزیر عراق از کمک های امارات به عراق در این باره تقدیر کرد.

طرفین همچنین بر اهمیت گسترش همکاری ها در عرصه اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری و تشویق به سرمایه گذاری مشترک و دعوت از فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور و تأسیس شورای تجاری عراق و امارات و تسهیل همه آنچه به نفع منافع دو کشور است تأکید کردند.

در این راستا، امارات اعلام کرد که با هدف تقویت روابط اقتصادی و ایجاد فرصت های تازه برای همکاری و شراکت و پیشبرد روند رشد اقتصادی و اجتماعی و توسعه ای عراق مبلغ 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری می کند.

همکاری در بخش نظامی و امنیتی و تبادل اطلاعات در عرصه مبارزه با تروریسم و توسعه همکاری در بخش انرژی و انرژی های پاک از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدارها بود.

مصطفی الکاظمی بامداد امروز (دوشنبه 5 آوریل) به بغداد بازگشت.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا