خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آمادگی‌ها برای انتقال 500 خانواده از اردوگاه الهول سوریه به عراق

منبعی آگاه اعلام کرد قسد در حال همکاری با مسئولان عراقی برای انتقال 500 خانواده عراقی از اردگاه الهول در استان الحسکه سوریه به عراق است.

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه اعلام کرد نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) در حال همکاری با مسئولان عراقی برای انتقال 500 خانواده عراقی از اردگاه الهول در استان الحسکه سوریه به عراق هستند.

منبع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: مسئولان قسد و مقامات عراقی بر سر آغاز انتقال 500 خانواده‌ عراقی به این کشور در آغاز هفته آتی به توافق رسیدند، این در حالی است که قسد به به عملیات امنیتی برای جلوگیری از تاثیرگذاری داعش بر ساکنان این اردوگاه ادامه می دهد.

منبع یاد شده اظهار داشت: اغلب خانواده‌های که به عراق انتقال داده خواهند شد، رابطه‌ای با گروه تروریستی داعش ندارند و بیشتر آنها به هنگام درگیری‌ها با داعش از مناطق سکونت‌شان آواره شدند.

بیش از 8 هزار عراقی از خانواده‌ها و نزدیکان عناصر داعشی به هنگام شکست نظامی این گروه تروریستی در منطقه الباغوز در شرق دیرالزور، خود را به نیروهای قسد تسلیم کردند.

به گفته منابع مذکور، بسیاری از خانواده‌های عراقی خواهان ترک اردوگاه الهول هستند اما با خطرات و چالش‌های عدیده‌ای رو به هستند که مهمترین آن، نبود هیچگونه تضمینی در حمایت از آنها در برابر انتقام خانواده‌های داغدار از حملات داعش و دوم عدم اهتمام دولت عراق به بازسازی مناطق آسیب دیده در جنگ باز می گردد.

نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر از بازداشت 53 تن به جرم عضویت در گروه تروریستی داعش و همکاری با آنان در اردوگاه الهول خبر داده بودند

5 هزار عنصر نیروهای دموکراتیک سوریه و یگان‌های مدافع خلق و نیروهای آسایش طی عملیاتی در اردوگاه الهول، که 62 هزار تن که بیشترشان از خانواده‌های گروه تروریستی داعش هستند در آن به سر می‌برند، این افراد را دستگیر کردند.

این نیروها در بیانیه‌ای رسمی تأکید کردند که 5 تن از دستگیر شدگان مسئولان بلندپایه‌ای هستند که در اقدامات تروریستی و خشونت‌های اخیر در این اردوگاه دست داشته‌اند.

در این عملیات همچنین شمار قابل توجهی تلفن همراه و لپ تاپ و همچنین انواع سلاح سرد و لباس‌های نظامی ضبط شده است.

پیش از این سازمان ملل هشدار داده بود که با افزایش خشونت و افراط‌گرایی در این اردوگاه امکان آن هست که این اردوگاه از کنترل خارج شود.

نیروهای کرد که مسئولیت امنیت این اردوگاه را به دست دارند تأکید می‌کنند که از آغاز سال تاکنون 31 تن در این اردوگاه با سلاح سرد یا گرم کشته شده اند، این آمار در ماه جاری 15 تن بوده است.

اردوگاه الهول که تحت کنترل نیروهای کُرد سوریه قرار دارد، میزبان 62 هزار نفر از کشورهای مختلف از جمله 10 هزار طرفدار داعش است که از مناطق مختلف تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به این اردوگاه منتقل شده اند.

همچنین بخوانید:

تحرکات جدید عراق برای بازپس‌گیری اتباع خود از اردوگاه الهول سوریه

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا