خبر اولسیاسی

مشاور امنیت ملی عراق از توافق بر سر جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق خبر داد

در پی برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی عراق و امریکا، وزیر امور خارجه عراق و مشاور امنیت ملی این کشور کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: در پی برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی عراق و امریکا، وزیر امور خارجه عراق و مشاور امنیت ملی این کشور کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این دور از گفت‌وگوها بر گسترش روابط بغداد و واشنگتن در همه عرصه‌ها و ضرورت ادامه تماس‌ها با طرف امریکایی تأکید شده است.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، نیز تأکید کرد که طرف امریکایی به عقب‌نشینی شمار قابل توجهی از نیروهای خود از عراق متعهد شده است.

او گفت که در این گفت‌وگوها پیشرفت نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم توضیح داده شده و طرفین توافق کرده‌اند که مأموریت مبارزه با داعش صرفا بر عهده نیروهای امنیتی عراق باشد.

الاعرجی گفت که تغییر مهمی در نوع مسئولیت ائتلاف بین المللی ایجاد شده و مسئولیت آنها استشاری آموزشی شده است و این خروج بیشتر نیروهای آنها از عراق را ممکن می‌کند.

وی افزود که طرفین توافق کرده‌اند که هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود نداشته باشد و تأکید کرد که عراق متعهد به حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و تأمین امنیت کارکنان خارجی در خاک عراق است.

الاعرجی افزود که هیچ پایگاه نظامی امریکایی در عراق وجود نخواهد داشت و تأکید کرد که درباره جدول خروج نیروهای امریکایی و خارجی از عراق توافق شده است.

او تأکید کرد که دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا زیر نظر نخست‌وزیر انجام شده و موفقیت‌آمیز بوده است.

دور سوم گفت وگوهای راهبردی عراق ساعتی پیش به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا