خبر اولسیاسی

گروه های مقاومت عراق: اگر موعد نهایی خروج نیروهای خارجی از کشور اعلام نشود، حملات گسترده و دقیق مقاومت آغاز خواهد شد

هیئت هماهنگی گروه های مقاومت عراق با اعلام بی نتیجه بودن گفت وگوی راهبردی با امریکا تاکید کرد در صورت عدم اعلام موعد نهایی خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق، آتش بس پایان خواهد یافت و حملات گسترده آغاز خواهد شد.

میدل ایست نیوز: هیئت هماهنگی گروه های مقاومت عراق امروز چهارشنبه و در آستانه آغاز دور جدید گفت وگوی راهبردی عراق و امریکا بیانیه ای صادر کرد و با تصور اینکه دور جدید شامل گفت وگو بر سر خروج نیروهای امریکایی از کشور نباشد، تلویحا اشاره ای به پایان آتش بس و آغاز مجدد حملات کرد.

در بیانیه هیئت هماهنگی گروه های مقاومت عراق آمده است: ما در آستانه نشست یا دورهای جدیدی از مذاکرات دولت عراق با دولت اشغالگر امریکا تحت عنوان گفت وگوی راهبردی و شاهد توافقات و ائتلاف هایی با برخی از کشورهای همسایه که وضعیت اقتصادی بدی دارند هستیم.

در ادامه بیانیه اشاره شده است: با توجه به اینکه اطلاعاتی مطمئن درباره بیانیه دور جدید گفت وگوها مبنی بر بی فایده و بی نتیجه بودن و عدم اشاره به اجرای مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی به دست ما رسیده است، این بیانیه را رد می کنیم و برای آخرین بار می خواهیم که کمیته گفت وگو از افراد معروف به شایستگی، پاکدستی، میهن پرستی و سوابق دانشگاهی تشکیل شود و انتخاب آنها به صورت شفاف و با مشورت با طرف های سیاسی و ملی مختلف صورت گیرد.

بیانیه هیئت هماهنگی گروه های مقاومت گفت که کمیته مذاکره کننده ای که در گفت وگوی راهبردی حاضر خواهد شد، افرادی را در بر دارد که خود تابعیت امریکا یا بریتانیا را دارند از این رو عقلانی نیست که شهروندی با کشوری که خود تابعیت آن را دارد و از شهروندانش محسوب می شود گفت وگو کند.

گروه های مقاومت عراق تشکیل کمیته ای موازی متشکل از شخصیات های علمی، دانشگاهی و سیاسی که وضعیت ایجاد نقشه راه برای کمیته گفت وگو، پیگیری اقداماتشان و نتایج گفت وگو را داشته باشند خواستار شدند و گفتند باید در مقدمه این نقشه راه اجرای مصوبه ملت و پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی و خارجی از خاک عراق اجرا شود و حریم هوایی عراق نیز به صورت کامل حفاظت و جلوی نقض حریم هوایی توسط هر هواپیمایی خارجی گرفته شود.

گروه های مقاومت همچنین تاکید کردند که اگر این شرط در بیانیه محقق نشود، نتایج این گفت وگو هیچ معنا و ارزشی نخواهد داشت.

گروه های مقاومت در ادامه خواستار مشخص کردن محدوده زمانی واضح برای این گفت وگو و همچنین اجرای نتایج آن شدند و عدم تعیین محدوده زمانی را به معنای تعلل، تاخیر و اتلاف مطالبات عنوان کردند.

بیانیه هیئت هماهنگی گروه های مقاومت عراق گفت این گروه ها پایبندی خود به همه تعهداتی که بنابر درخواست های مکرر طرف های مختلف عراقی قبول کرده بود را ثابت کرده است و همزمان توانایی بالا و آمادگی کامل برای حملات به امریکایی ها در عراق از جبهه ها گسترده و انجام حملات دردآور به آنها را دارد.

گروه های مقاومت در پایان گفتند: پس از آنکه آتش بس به پایان رسید، نیروهای مقاومت در صورتی که گفت وگو راهبردی منجر به اعلام موعد نهایی خروج نیروهای اشغالگر از عراق نشود، با تمام قدرت و صلابت، حملات گسترده و دقیقی را آغاز خواهد کرد و دیگر درخواست مهلت از سوی برخی طرف های عراقی در انتظار نتایج گفت وگو یا مذاکرات سیاسی را قبول نخواهد کرد بلکه تنها راه حل و راه حل نهایی را سلاح مقاومت با قدرت و یاری خداوند خواهد ساخت.

منبع
العالم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا