سرخط خبرهاسیاسی

اشتیه: اسرائیل هنوز اجازه راه اندازی مراکز انتخاباتی در بیت المقدس را نداده است

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که اسرائیل تاکنون اجازه راه‌اندازی مراکز انتخاباتی در بیت‌المقدس را نداده است.

میدل ایست نیوز: «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، خبر داد که اسرائیل تاکنون اجازه راه‌اندازی مراکز انتخاباتی در بیت‌المقدس را نداده است.

او در سخنرانی در نشستی بین‌المللی در همبستگی با فلسطین که اتحادیه سندیکاهای جهانی آن را برگزار کرده بود تأکید کرد که تاکنون اسرائیل اجازه راه‌اندازی مراکز رأی‌گیری در بیت‌المقدس را نداده و از دوستان فلسطین خواست که اسرائیل را از این بابت تحت فشار قرار دهند تا مردم بیت‌المقدس بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

اشتیه تأکید کرد که بیت المقدس شاهد یهودی‌سازی سازمان‌دهی‌شده است که با تغییر نام مالکان زمین‌ها و مصادره اموال و زمین‌ها و جعل سند و امثال آن انجام می‌شود.

او با اشاره به تحقیقات دادگاه جرایم بین المللی درباره جنایات اسرائیل گفت که اگر اسرائیل از این بابت نگران است به جنایات خود در حق ملت فلسطین پایان دهد و 7 هزار اسیر فلسطینی را آزاد کند و 62 درصد از خاک فلسطین را که اشغال کرده آزاد کند.

اشتیه تأکید کرد که چالش بزرگ فلسطین آن است که اشغالگری را برای اسرائیل هزینه‌ساز کند.

او گفت که اسرائیل بر سر یک دوراهی قرار گرفته و باید میان تشکیل دولت مستقل فلسطین در اراضی فلسطینی یا تشکیل حکومت آپارتاید یهودی که در آن اقلیت یهودی بر اکثریت مسلمان عرب حکومت می‌کنند یکی را انتخاب کند.

مسئله اجرای انتخابات در قدس موجب مجادلات بسیار و ایجاد نگرانی از احتمال لغو انتخابات شده است. اسرائیل به درخواست اتحادیه اروپا درباره اجرای انتخابات در بیت المقدس پاسخ نداده و هیئت نظارت بر انتخابات فلسطین را هم به بیت المقدس راه نداده است.

شادی عثمان، مسئول روابط عمومی دفتر اتحادیه اروپا در بیت المقدس، تأکید کرد که اتحادیه اروپا از اجرای انتخابات در همه اراضی فلسطینی ازجمله بیت المقدس حمایت می کند و از اسرائیل خواست که در این باره مانع تراشی نکند.

او گفت که در معاهده های امضا شده میان اسرائیل و فلسطین بر اجرای انتخابات در بیت المقدس شرقی تصریح شده است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار است در 22 مه برگزار شود.

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در پایگاه رسمی خود اعلام کرد که نامزدی 36 فهرست در انتخابات تأیید شده و این به معنای تأیید همه درخواست های واصله به این کمیته است.

در آخرین انتخابات پارلمانی فلسطینی که در 2006 برگزار شد 11 فهرست مشارکت داشتند.

70 هیئت نظارتی با بیش از 7 هزار ناظر و 1250 خبرنگار بر روند انتخابات فلسطین نظارت خواهند داشت.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا