اجتماعیسرخط خبرها

توزیع کمک مالی قطر بین صد هزار خانواده فلسطینی در غزه

صد هزار خانواده نیازمند فلسطینی در غزه، از امروز کمک های مالی قطر را از طریق شعبه های بانکی پست دریافت می کنند.

میدل ایست نیوز: قطر امروز یکشنبه توزیع بخشی از کمک های مالی به حدود صد هزار خانواده فلسطینی فقیر در نوار غزه را آغاز کرد.

هزاران فلسطینی که از این کمک ها استفاده می کنند، به شعبه های بانکی پست برای دریافت کمک ها مراجعه کردند.

پنجشنبه گذشته کمیته قطری بازسازی غزه اعلام کرد به هر خانواده فلسطینی نیازمند در غزه صد دلار اعطا می شود.

این کمک ها از محل کمک های مالی امیر قطر به ساکنان نوار غزه که 360 میلیون دلار در سال 2021 تعیین شد، پرداخت می شود.

کمک مالی امیر قطر به غزه با هدف پرداخت حقوق کارمندان، ارائه کمک های مالی به خانواده های نیازمند و فعالسازی ایستگاه های برق در نوار غزه انجام می شود.

نوار غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند، از وضعیت اقتصادی و معیشتی بسیار بدی در نتیجه محاصره پیاپی توسط اسرائیل از سال 2006 تاکنون رنج می برد.

کمیته قطری بازسازی غزه طی این 14 سال پروژه های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی زیادی با هدف کاهش محاصره اعمال شده بر غزه انجام داده است.

در فوریه گذشته نیز قطر متعهد شد برای گسترش خط لوله گاز طبیعی از اسرائیل به نوار غزه برای پایان بحران برق در غزه 60 میلیون دلار پرداخت کند.

بنابر آمارهای اعلام شده توسط کمیته قطری بازسازی غزه، رقم کل کمک مالی قطر از سال 2012 از زمان سفر «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر سابق قطر به غزه تاکنون به نزدیک 1.4 میلیارد دلار رسیده است.

دوحه در سال 2012، 407 میلیون دلار به غزه کمک کرد و این رقم در سال 2013 به 5 میلیون دلار رسید اما مبلغ کمک مالی قطر به غزه در سال 2014 و به عنوان کمک پس از جنگ اسرائیل، 30 میلیون دلار بود و این در حالی است که در سال 2015، هزار واحد مسکونی ویران شده را با مبلغ کل 50 میلیون دلار به صورت کامل ساخت.

رقم کل کمک قطر به غزه در سال های 2017، 2018 و 2019 نیز به ترتیب، 34 میلیون دلار، نزدیک به 23 میلیون دلار و 330 میلیون دلار بود.

کمک های امیر قطر به غزه در سال 2020 نیز 150 میلیون دلار بود و امسال نیز 360 میلیون دلار برای کمک به غزه اختصاص داده شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا