سرخط خبرها

عملیات گسترده نیروهای نظامی عراقی برای پاکسازی رشته کوه های حمرین

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز عملیات بزرگ بازرسی و پاکسازی رشته کوه های پیرامون دریاچه حمرین و مناطق اطراف آن در استان دیالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز عملیات بزرگ بازرسی و پاکسازی رشته کوه های پیرامون دریاچه حمرین و مناطق اطراف آن در استان دیالی خبر داد.

براساس بیانیه رسمی این واحد، این عمیات از ساعت 6 صبح امروز زیر نظر ستاد عملیات مشترک و با مشارکت نیروهای یگان ویژه و نیروهای زرهی و تیپ پنجم ارتش عراق و نیروهای واکنش فوری و نیروهای ویژه پلیس فدرال و الحشد الشعبی آغاز شده است.

این بیانیه افزوده که نیروهای الحشد الشعبی از محور دیالی مأموریت بازرسی بخش های شمال شرقی منطقه سعدیه و شرق دریاچه حمرین را بر عهده دارند و بقیه نیروها از سمت غرب این کار را انجام می دهند و هدف عملیات بازرسی همه منطقه کوهستانی غرب دریاچه حمرین است.

این بیانیه تأکید کرده که این عملیات با همکاری نیروهای هوایی ارتش عراق اجرا می شود و تا بازرسی کامل منطقه و تأمین امنیت لازم  برای بازگشت آوارگان ادامه خواهد داشت.

همزمان سازمان الحشد الشعبی نیز در بیانیه ای تأکید کرد که 6 تیپ از نیروهای حشد در این عملیات حضور دارند و هدف از آن پایان دادن به حضور بقایای داعش در این منطقه و جلوگیری از تبدیل آن به پناهگاهی برای آنان است.

پیش از آغاز این عملیات، این منطقه هدف بمباران گسترده توپخانه ای قرار گرفت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا