اقتصادیسرخط خبرها

464 میلیون دلار صادرات ایران به عراق از گذرگاه مرزی مهران ـ زرباطیه

در سال گذشته یک هزار و 542 محموله ترانزیتی به ارزش 464 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

میدل ایست نیوز: مدیر کل گمرک استان ایلام در ایران گفت که سال گذشته بیش از 125 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین المللی مهران – زرباطیه به عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا به مدت چند ماه صادرات کالا در مرز مهران تعطیل شد، اظهار داشت: در هر روز کاری تعداد 300 دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی یادآور شد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود.

وی با اشاره به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: در این مدت یک هزار و 542 محموله ترانزیتی به ارزش 464 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی افزود: در این مدت 907 هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا