سرخط خبرهاسیاسی

القدوه: البرغوثی نامزد فهرست «الحریه» در انتخابات ریاستی فلسطین است

«ناصر القدوه»، از رهبران طرد شده جنبش فتح فلسطین اعلام کرد البرغوثی نامزد فهرست «الحریه» در انتخابات ریاستی فلسطین خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «ناصر القدوه»، از رهبران طرد شده جنبش فتح فلسطین اعلام کرد: «مروان البرغوثی»، از اعضای ارشد این جنبش، نامزد فهرست «الحریه» در انتخابات ریاستی فلسطین خواهد بود.

القدوه در کنفرانس مطبوعاتی که به هنگام بازگشت از مصر در نوار غزه برگزار کرد، گفت: امروز پنجشنبه بیستمین سالگرد زندانی بودن البرغوثی (61 ساله) نزد اسرائیلی‌هاست و امیدواریم این امر فال نیکی برای آزادی البرغوثی و انتخاب وی به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

القدوه پیشتر از تشکیل «مجمع ملی فلسطین» و هم‌پیمانی با البرغوثی برای تشکیل فهرست «الحریه» برای حضور در انتخابات آتی به صورت مستقل از فهرست رسمی فتح به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده بود.

کمیته مرکزی فتح به دلیل زیرپا گذشتن اساسنامه داخلی این جنبش و خدشه وارد کردن به وحدت آن، عضویت القدوه در فتح را ابطال و وی را اخراج کرده بود.

در همین رابطه، برادر البرغوثی اسیر فلسطینی و از سران سازمان فتح پیشتر اعلام کرد که وی تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات قطعی کرده است.

«مقبل البرغوثی» طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که البرغوثی تصمیم خود را گرفته و تحت هیچ شرایطی تصمیم وی عوض نخواهد شد.

او گفت که رئیس جمهوری در زندان اشغالگران خواهیم داشت و این باعث می شود که مردم جهان بفهمند که ملت فلسطین در چه شرایطی زندگی می کنند.

مروان البرغوثی در سال 2002 به علت نقشش در انتفاضه دوم به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

پیش از این منابعی خبر دادند که ناصر القدوه از سران فتح خواهان پیوستن به ائتلافی تحت رهبری «مروان البرغوثی» برای تشکیل فهرستی مستقل به منظور رقابت در انتخابات قانون‌گذاری است که فرماندهان نظامی دوران یاسر عرفات در آن حضور دارند؛ افرادی که با روی کار آمدن ابومازن مورد بی‌مهری قرار گرفتند و به حاشیه رانده شدند.

در همین رابطه، منبعی آگاه از اعضای ارشد فتح  گفت: القدوة پیش از نشست کمیته مرکزی، تماس‌هایی از طرف رهبران مهم فتح برای تاسیس فهرستی مستقل به ریاست خود وی به منظور حضور در انتخابات قانون‌گذاری دریافت کرده است که در این فهرست، نبیل عمرو، قدورة فارس، حاتم عبدالقادر، حسام خضر و دیگر رهبران پیشین این جنبش حضور دارند که در دوران ابومازن کنار گذاشته‌ شدند.

همچنین بخوانید:

چند دستگی در جنبش فتح؛ امتیازی برای حماس در انتخابات آتی فلسطین

 

 

از طريق
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا