خبر اولسرخط خبرها

بغداد خواستار تسریع در تشکیل کمیته فنی نظامی مشترک با آمریکا برای بررسی خروج نیروهای ائتلاف از عراق شد

قائم مقام وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد خواستار تسریع در تشکیل کمیته فنی نظامی برای بررسی جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق شد.

میدل ایست نیوز: قائم مقام وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد خواستار تسریع در تشکیل کمیته فنی نظامی برای بررسی جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق شد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق نزار الخیرالله، قائم مقام وزارت خارجه عراق در دیدار با متیو تولر، سفیر امریکا در بغداد نتایج دور سوم گفتگوهای راهبردی عراق آمریکا را بررسی کرد.

در این دیدار طرفین بر اهمیت تسریع در تلاش های مشترک برای اجرایی کردن ابعاد گوناگون توافقات انجام شده در این دور از گفت و گو ها تاکید کردند.

دور سوم گفتگوهای راهبرد عراق و امریکا هفته گذشته به صورت ویدیو کنفرانس در سطح وزرای خارجه دو کشور برگزار شد و طرفین از جمله بر تشکیل کمیته فنی برای تعیین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی ائتلاف از عراق توافق کردند.

این بیانیه افزوده که طرفین همچنین تشکیل کمیته نظامی فنی از جانب عراق و امریکا برای تسریع در برگزاری نشست های آنها جهت اجرای توافقات انجام شده درباره همکاری امنیتی و انتقال نیرو های رزمی خارجی به خارج از عراق را بررسی کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا