اقتصادیسرخط خبرها

پیشی گرفتن عراق از عربستان در صادرات نفت به امریکا

عراق طی هفته گذشته و با پشت سر گذاشتن عربستان، به طور میانگین 223 هزار بشکه نفت خام به امریکا صادر کرد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته با پشت سر گذاشتن عربستان به 223 هزار بشکه در روز رسید.

در گزارش این هفته اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: میانگین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از 8 کشور به 5 میلیون و 286 هزار بشکه در روز رسید.

این گزارش افزود: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 223 هزار بشکه در روز نفت خام از عراق وارد کرد و این در حالیست که واردات نفت خام امریکا از عربستان در مدت مشابه 189 هزار بشکه در روز بوده است.

بیشترین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از کانادا به میانگین 3.369 میلیون بشکه در روز، مکزیک به طور میانگین 739 هزار بشکه در روز و کلمبیا 209 هزار بشکه در روز بوده است.

میزان واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از اکوادور نیز به طور میانگین 295 هزار بشکه در روز، نیجیریه 129 هزار بشکه در روز و روسیه 143 هزار بشکه در روز بوده است.

پیش از این و در دو هفته گذشته نیز صادرات نفتی عراق به امریکا 245 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا