اقتصادیسرخط خبرها

صادرات 22 هزار تُن سیب زمینی از عراق در سه ماه گذشته

وزارت کشاورزی عراق از صادرات 22 هزار تُن سیب زمینی در سه ماه اخیر خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از صادرات 22 هزار تُن سیب زمینی در سه ماه اخیر خبر داد.

«هادی هاشم حسین»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق، تأکید کرد که وزارت کشاورزی عراق در سه ماه گذشته 22 هزار تُن سیب زمینی و 7 هزار تُن گوجه فرهنگی به خارج از کشور صادر کرده است.

او گفت که با توجه به فراوانی محصولات کشاورزی عراق، از سال 2018 وزارت کشاورزی عراق اجازه واردات سیب زمینی و گوجه فرنگی و خیار و بادمجان را نداده و هرچه محصول وارداتی در بازار دیده می شود به صورت قاچاق وارد شده است.

 پیش از این، «مهدی الجبوری»، قائم مقام وزارت کشاورزی عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه 3.750 میلیون هکتار را برای فصل زراعتی پایان زمستان تعیین کرده که یک سوم آن برای گندم و 100 هزار هکتار برای جو و 50 هزار هکتار برای انواع سبزیجات و صیفی جات اختصاص یافته است.

الجبوری همچنین از صدور مجوزهای لازم برای صادرات مازاد مصرف داخلی ازجمله گوجه فرنگی و سیب زمینی و خرما خبر داد و افزود که وزارت کشاورزی آمار دقیقی از حجم صادرات ندارد و باید این آمار را از وزارت بازرگانی خواست.

او تأکید کرد که با اجرای سند 5 ساله توسعه کشاورزی در عراق در چند سال آینده شاهد افزایش چشمگیر صادرات کشاورزی عراق خواهیم بود.

قائم مقام وزارت کشاورزی عراق همچنین تأکید کرد که این وزارتخانه از شرکت های صادرکننده محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و کشورهای عربی حمایت می کند و تاکنون انواع محصولات در حجم محدود به این کشورها صادر شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا