خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تاکید جنبش فتح بر لزوم برگزاری انتخابات فلسطین در بیت المقدس/تعویقی در کار نیست

جنبش فتح بر عزم خود در برگزاری انتخابات فلسطین در موعد مقرر علیرغم مانع‌تراشی‌های اسرائیل برای برگزاری آن در بیت المقدس تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش فتح بر عزم خود در برگزاری انتخابات فلسطین در موعد مقرر علیرغم مانع‌تراشی‌های اسرائیل برای برگزاری آن در بیت المقدس تاکید کرد.

«حسین حمایل»، سخنگوی رسمی فتح تصریح کرد: در موضوع تعویق انتخابات در گذشته هیاهوی زیادی به پا شده بود اما کمیته مرکزی فتح در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات ادامه خواهد داد و هیچ تعویقی در کار نیست.

حمایل در گفت‌وگو با عربی 21 اظهار داشت: اسرائیل در تلاش برای مانع‌تراشی‌ در مسیر انتخابات است و اما طی روزهای گذشته شاهد اقدامات اسرائیلی‌ها در تعرض به فلسطینی‌ها، منع برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های انتخاباتی، بازداشت نامزدها و تهدید سران فتح در بیت المقدس بودیم.

وی تاکید کرد: موضع فتح و رهبران فلسطین در برگزاری انتخابات در موعد مقرر ثابت است و از آن عقب نشینی نخواهیم کرد، ما از ابتدا می‌دانستیم که درگیری‌هایی با اسرائیلی‌ها خواهیم داشت و به دلیل لجاجت و اقدامات غیر قانونی اسرائیل، شرایط به اینجا کشیده خواهد شد؛ اقدامات غیر قانونی که در تضاد با همه قوانین بین المللی است.

حمایل اظهار داشت: همه علایم و برآوردها نشان می دهد که اسرائیل در برگزاری انتخابات در بیت المقدس مانع خواهد شد اما ما در جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی موضع‌مان در لزوم برگزاری انتخابات در بیت المقدس روشن و آشکار است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار است در 22 مه برگزار شود.

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در پایگاه رسمی خود اعلام کرد که نامزدی 36 فهرست در انتخابات تأیید شده و این به معنای تأیید همه درخواست های واصله به این کمیته است.

در آخرین انتخابات پارلمانی فلسطینی که در 2006 برگزار شد 11 فهرست مشارکت داشتند.

70 هیئت نظارتی با بیش از 7 هزار ناظر و 1250 خبرنگار بر روند انتخابات فلسطین نظارت خواهند داشت.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا