سرخط خبرهاسیاسی

پایان آتش‌بس میان قسد و یگان‌های دفاع ملی سوریه؛ آتش‌بس شکننده بر قامشلی حکم فرماست

پس از به پایان رسیدن آتش‌بس میان نیروهای امنیت داخلی کُرد و یگان‌های دفاع ملی وابسته به دولت سوریه آرامشی شکننده بر شهر قامشلی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه حاکم است.

میدل ایست نیوز: پس از پایان آتش‌بس میان نیروهای امنیت داخلی کُرد (آسایش) و یگان‌های دفاع ملی وابسته به دولت سوریه در صبح امروز، آرامشی شکننده بر شهر قامشلی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه حاکم است.

در همین رابطه، منابع محلی در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: پس از آتش‌بس شامگاه جمعه گذشته که تا ساعت 10 صبح امروز ادامه داشت، شاهد هیچ گونه حمله یا اقدام نظامی نبودیم اما وضعیت میدانی هنور به ثبات نرسیده زیرا هنوز درباره محله‌ای که آسایش طی روزهای اخیر بر آن تسلط پیدا کرده، توافق نهایی حاصل نشده است و سرنوشت یگان‌های دفاع ملی مورد حمایت دولت سوریه هنوز مشخص نیست.

این منابع افزودند: مذاکرات با وساطت روسیه میان دو طرف ادامه دارد و طرف روسی اخیرا پیشنهاد داده تا نیروهای ارتش سوریه و پلیس این کشور وارد محله طی که اخیرا یگان‌های دفاع ملی آن را در نبردی به آسایش واگذار کردند، وارد شوند اما این کُردها با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند همچنین پیشنهادهایی درخصوص انحلال یگان‌های دفاع ملی با رضایت دولت سوریه در مقابل استقرار نیروهای ارتش سوریه در اماکن این یگان‌ها مطرح شده است.

همزمان، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طرف‌های درگیر در حال صف‌آرایی و گسیل نیروهای بیشتر برای کسب آمادگی در نبردهای احتمالی آتی هستند به طوری که قسد اقدام به اعزام تجهیزات و نفرات به شهر قامشلی زده است و یگان‌های دفاع ملی نیز محموله‌های سلاح از ارتش سوریه دریافت کرده اند.

نیروهای کُرد آسایش پس از درگیری‌های چهار روز اخیر با یگان‌های دفاع ملی توانستند کنترل محله‌های طی و حلکو و برخی مواضع یگان‌های مذکور را در قامشلی به دست گیرند.

به گفته سرلشکر غسان خلیل، استاندار الحسکه، طی درگیری‌های آسایش با یگان‌های دفاع ملی، 11 عنصر این یگان‌ها کشته و نزدیک به 30 تن دیگر زخمی شدند.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا