خبر اولسرخط خبرها

حمایت کویت و عمان و بحرین از تصمیم عربستان درباره ممنوعیت واردات میوه از لبنان

تصمیم عربستان برای ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان پس از آن گرفته شد که در یک محموله انار که از لبنان وارد شده بود بیش از 2 میلیون قرص مخدر آمفتامین کشف شد.

میدل ایست نیوز: در پی تصمیم عربستان برای توقف ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان، کویت و عمان و بحرین از این تصمیم عربستان حمایت کردند.

وزارت خارجه کویت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که از تصمیم حاکمیتی عربستان در جلوگیری از ورود مواد مخدر این کشور حمایت می‌کند و از دولت لبنان خواست که برای تضمین عدم انتقال مواد مخدر در محموله‌های صادراتی‌اش جدیت لازم را به خرج دهد.

وزارت خارجه عمان نیز از این اقدام عربستان حمایت کرد و خواستار افزایش همکاری های منطقه‌ای در عرصه مبارزه با مواد مخدر شد.

در بحرین نیز وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم دولت عربستان حمایت کرد و آن را در راستای قوانین بین‌المللی مربوط به مبارزه با مواد مخدر دانست.

تصمیم عربستان برای ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان پس از آن گرفته شد که در یک محموله انار که از لبنان وارد شده بود بیش از 2 میلیون قرص مخدر آمفتامین کشف شد.

عربستان سعودی تأکید کرد که با افزایش موارد قاچاق مواد مخدر از لبنان به این کشور و در عدم اقدام جدی ازجانب حکومت لبنان برای جلوگیری از این موضوع علی‌رغم تماس‌های مکرر ازجانب عربستان، تا زمانی که دولت لبنان تضمین لازم و مورد اطمینان برای اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به عربستان ندهد واردات یا عبور هرگونه محموله میوه و سبزیجات به عربستان از لبنان ممنوع است.

این بیانیه افزوده که درباره محموله‌های دیگر نیز پس از بررسی‌های لازم توسط وزارت کشور عربستان تصمیم گیری خواهد شد.

پیش از آن «محمد النجیدی»، سخنگوی رسمی دستگاه مبارزه با مواد مخدر، خبر داده بود که در یک محموله انار وارداتی از لبنان 2.466.563 عدد قرص آمفتامین کشف شده است.

در بندره جده نیز 3.5 میلیون قرص مخدر کبتاگون در محموله میوه دیگری که باز از لبنان آمده بود کشف شد.

عربستان اعلام کرده که از آغاز سال 2020 بیش از 60 میلیون قرص مخدر در محموله‌های کالاهایی که از لبنان آمده بودند کشف کرده است.

ازسوی دیگر، وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد که در جریان تصمیم عربستان قرار گرفته است و افزود که این موضوع را با همکاری مقامات لبنانی پیگیری خواهد کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا