سرخط خبرهاسیاسی

وساطت بی‌نتیجه روسیه؛ اوضاع قامشلی سوریه رو به تشنج

اوضاع در شهر قامشلی پس از وساطت بی‌نتیجه روسیه در برقراری آتش‌بس میان «آسایش» و «یگان‌های دفاع ملی» وابسته به دولت سوریه رو به تنش نهاده است.

میدل ایست نیوز: اوضاع در شهر قامشلی سوریه پس از وساطت بی‌نتیجه روسیه در برقراری آتش‌بس میان «آسایش» و «یگان‌های دفاع ملی» وابسته به دولت سوریه رو به تنش نهاده است.

منابع آگاه تصریح کردند: مذاکرات صبح امروز در فرودگاه قامشلی که زیر نظر روسیه برگزار شد به دلیل پافشاری طرف‌های درگیر بر شروط خود، شکست خورد و بدون دست یافتن به توافقی پایان یافت.

از سوی دیگر، «فریدون سعدون»، عضو کمیته آشتی عشایر سوریه در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: دولت سوریه بر خروج نیروهای امنیت داخلی کُرد موسوم به آسایش از محله طی دارای اکثریت عرب‌نشین اصرار دارد؛ محله‌ای که دو روز پیش آسایش به کنترل خود در آورد اما این گروه وابسته به تشکیلات خودگردان کُرد بر تداوم حضور خود در این منطقه تاکید دارد.

آتش‌بس موقت میان دو طرف ساعت 10 صبح امروز یکشنبه به پایان رسید اما تاکنون خبری از بروز درگیری در قامشلی گزارش نشده است و طرفین در انتظار نتایج مذاکرات ادامه‌دار تحت نظر روسیه هستند.

همزمان، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طرف‌های درگیر در حال صف‌آرایی و گسیل نیروهای بیشتر برای کسب آمادگی در نبردهای احتمالی آتی هستند به طوری که قسد اقدام به اعزام تجهیزات و نفرات به شهر قامشلی زده است و یگان‌های دفاع ملی نیز محموله‌های سلاح از ارتش سوریه دریافت کرده اند.

نیروهای کُرد آسایش پس از درگیری‌های چهار روز اخیر با یگان‌های دفاع ملی توانستند کنترل محله‌های طی و حلکو و برخی مواضع یگان‌های مذکور را در قامشلی به دست گیرند.

به گفته سرلشکر غسان خلیل، استاندار الحسکه، طی درگیری‌های آسایش با یگان‌های دفاع ملی، 11 عنصر این یگان‌ها کشته و نزدیک به 30 تن دیگر زخمی شدند.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا