خبر اولسرخط خبرها

تأکید پاپ فرانسیس بر سفر به لبنان در نامه به «میشل عون»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در نامه‌ای به رئیس جمهور لبنان، بر تمایل خود به سفر به لبنان تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در نامه‌ای به «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، بر تمایل خود به سفر به لبنان تأکید کرد.

پاپ در این نامه تأکید کرد که امکان ندارد لبنان هویت خود و تجربه زیست مشترک برادرانه را که از آن پیامی جهانی ساخته از دست بدهد.

براساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری لبنان، پاپ در نامه خود ابراز امیدواری کرده که «آرزویش برای سفر به لبنان و دیدار ملت عزیز آن» عملی شود و افزود که برای آنکه ملت لبنان شجاعت لازم برای عبور از بحران را از دست ندهند دعا می‌کند.

او همچنین تأکید کرده که دعا می‌کند خداوند به رئیس جمهور و مقامات سیاسی لبنان برای خدمت به ملت لبنان کمک کند.

این نامه در پاسخ به نامه رسمی رئیس جمهور لبنان به پاپ فرانسیس در تبریک هشتمین سال انتخاب وی به مقام پاپی که با دعوت رسمی از پاپ همراه بوده صادر شده است.

هفته گذشته «سعد الحریری»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، تأکید کرد که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان منتظر تشکیل دولت لبنان برای سفر به این کشور است.

الحریری که به واتیکان سفر کرده بود گفت که به پاپ درباره مشکلات و مسائل لبنان گزارش‌هایی داده و از وی خواسته که به لبنان کمک کند.

او گفت که پاپ به هم‌زیستی مشترک در لبنان اهتمام جدی دارد و افزود که پاپ تصمیم دارد که بعد از تشکیل دولت لبنان به این کشور سفر کند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا