خبر اولسیاسی

تداوم تظاهرات شبانه در عراق

تظاهرات کنندگان عراقی شب گذشته با آمدن به خیابان ها خواستار بهبود وضعیت خدمات، تامین برق و مجازات عاملان آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و قاتلان تظاهرات کنندگان شدند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات شبانه در بغداد و استان های جنوبی عراق در اعتراض به قطعی مکرر برق، وضعیت بد خدمات و عدم مجازات عاملان آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب بغداد که بیش از 200 جان باخته و زخمی برجای گذاشت، همچنان ادامه دارد.

تظاهرات کنندگان در محله «جمیله» در شرق بغداد شب گذشته برخی راه ها را با آتش زدن لاستیک خودرو بستند و خواستار بهبود وضعیت برق و تامین خدمات شدند و شعارهایی علیه دولت عراق سر دادند و آن را ناکام در اداره بحران ها عنوان کردند.

اهالی محله «الشعله» در غرب بغداد نیز شب گذشته با شعار علیه دولت عراق و وزرا، از قطعی مکرر برق انتقاد کردند و مخالفت خود با تاخیر در مجازات عاملان آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و تعقیب و محاکمه قاتلان تظاهرات کنندگان و فعالان را اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان در شهر الناصریه (مرکز استان ذی قار) نیز به خیابان ها آمده و با آتش زدن لاستیک راه ها را مسدود کردند و خواستار بهبود وضعیت خدمات و تامین برق با توجه به گرمای هوا شدند.

شهر «الصویره» در استان واسط هم شب گذشته شاهد تظاهرات مردم بود. معترضان خواستار برکنار مقامات محلی شدند و بر لزوم پاسخ به مطالباتشان در اسرع وقت و تامین خدمات و مجازات قاتلان تظاهرات کنندگان شدند.

پیش از این نیز تظاهرات کنندگان در واسط خواستار برکناری استاندار واسط و معاونانش شده بودند.

همچنین بخوانید

شعله ور شدن مجدد آتش تظاهرات در عراق در اعتراض به بدی اوضاع معیشتی و خدماتی

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا