خبر اولسیاسی

مخالفت حماس با تعویق یا لغو انتخابات فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای با تعویق یا لغو برگزاری انتخابات فلسطین مخالفت کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس مجددا با تعویق یا لغو انتخابات فلسطین مخالفت کرد و راه حل این مساله را نشست ملی برای بررسی سازوکار اجرای انتخابات در قدس بدون اجازه یا هماهنگی با اسرائیل عنوان کرد.

حماس در بیانیه ای گفت: برگزاری انتخابات در قدس با همه مصوبات ملی گذشته نشأت گرفته از توافق اسلو هماهنگ است و عبور از این توافق فاجعه محسوب می شود.

حماس افزوده است: انتخابات در سه مرحله خود، یک نقطه ورود مهم برای پایان دادن به تفرقه و ساماندهی فلسطین است و در این مورد اتفاق ملی و اتفاق نظر وجود دارد تا به وحدت واقعی برای ملت بزرگ ما منجر شود.

جنبش حماس در این بیانیه تأکید کرد که انتخابات در قدس خط قرمز است و هیچ فلسطینی نمی‌تواند برگزاری انتخابات را بدون قدس، پایتخت ابدی فلسطین بپذیرد.

این بیانیه می‌افزاید: مسؤولیت تصمیم لغو یا به تعویق انداختن انتخابات به گردن کسی است که این تصمیم را می‌گیرد؛ زیرا اسرائیل می‌خواهد شکاف میان ملت فلسطین باقی بماند کما اینکه به تعویق انداختن انتخابات پاسخ به فشارهای طرف‌های دیگری است که منفعت ملت ما برایشان اهمیتی ندارد.

در این بیانیه از همه گروه‌های سیاسی، ملی و فهرست‌های نامزد در انتخابات خواسته شده که از به تعویق انداختن یا لغو انتخابات حمایت نکنند و با همکاری یکدیگر ساز و کارهایی را برای انجام انتخابات در قدس وضع کنند.

همچنین بخوانید

آیا انتخابات فلسطین بخاطر قدس به تعویق می افتد؟

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا