خبر اولسیاسی

مقامات دولت بایدن در راه خاورمیانه؛ هدف: کاهش نگرانی کشورهای منطقه از بازگشت امریکا به برجام

دولت بایدن تیمی در سطح عالی به چند کشور خاورمیانه می‌فرستد تا نگرانی‌های مربوط به بازگشت واشنگتن به برجام را کاهش دهند. گفته شده که عربستان، امارات، مصر و اردن، از جمله این کشورها هستند.

میدل ایست نیوز: دولت بایدن تیمی در سطح عالی به چند کشور خاورمیانه می‌فرستد تا نگرانی‌های مربوط به بازگشت واشنگتن به برجام را کاهش دهند. گفته شده که عربستان، امارات، مصر و اردن، از جمله این کشورها هستند.

به گزارش «الجزیرة»، یک مقام دولت آمریکا به رویترز گفته یک هیئت عالی‌رتبه متشکل از مقام‌های نهادهای مختلف ایالات متحده در هفته آینده به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد تا در مورد تعدادی از مسائل مهم مربوط به امنیت ملی ایالات متحده و تلاش‌ها برای تنش زدایی در این منطقه رایزنی کند.

طبق این گزارش یک منبع مطلع هم گفته برت مک گورک، هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی و درک کولت، مشاور وزارت امور خارجه ایالات متحده سرپرستی این هیئت را بر عهده خواهند داشت.

هرچند هنوز به طور رسمی برنامه این هیئت اعلام نشده است، اما گفته می‌شود این هیئت قصد دارد به کشورهای عربستان، امارات، مصر و اردن سفر کند.

خبر سفر این هیئت عالی‌رتبه آمریکایی به خاورمیانه ابتدا توسط شبکه بلومبرگ منتشر شده بود.

رویترز می‌گوید، شماری از کشورهای عرب متحد آمریکا از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران نگران هستند و معتقدند چنین اقدامی در نهایت مسیر را برای دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای فراهم می کند و این کشورها در برابر تهدیدهای ایران آسیب پذیر خواهند بود.

یک مقام ارشد سابق دولت امریکا در این زمینه گفته است: آنها به شدت مخالف این توافق بودند و بازگشت سریع به آن چیزی است که آنها را نگران می‌کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا