اقتصادیسرخط خبرها

افزایش صادرات نفت عراق به امریکا به 270 هزار بشکه در روز

عراق طی هفته گذشته و به طور میانگین 270 هزار بشکه در روز نفت خام به امریکا صادر کرد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و به 270 هزار بشکه در روز رسیده است.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده: میانگین واردات امریکا از نفت خام طی هفته گذشته از 9 کشور به 5 میلیون و 728 هزار بشکه در روز رسیده است.

در ادامه گزارش نیز اشاره شده که واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش یک میلیون و 235 هزار بشکه ای در روز بوده است.

گزارش مذکور توضیح داد که عراق طی هفته گذشته با افزایش صادرات به طور میانگین 270 هزار بشکه در روز نفت خام به امریکا صادر کرده است.

پیش از این و طی دو هفته قبل صادرات نفتی عراق به امریکا به طور میانگین 34 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

بیشترین واردات نفتی امریکا طی هفته گذشته از کانادا به میانگین 3 میلیون و 492 هزار بشکه در روز، مکزیک به میانگین 608 هزار بشکه در روز، عربستان به میانگین 480 هزار بشکه و کلمبیا به طور میانگین 294 هزار بشکه در روز بود.

امریکا همچنین به طور میانگین 225 هزار بشکه در روز از اکوادور، 169 هزار بشکه از روسیه، 119 هزار بشکه از نیجریه و 71 هزار بشکه در روز از برزیل نفت خام وارد کرده است.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا