خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

درخواست مجدد بارزانی برای تشکیل نیرویی مشترک در مناطق مورد مناقشه

رئیس اقلیم کردستان عراق در پی شهادت شماری از نیروهای پیشمرگه و پلیس فدرال در حمله داعش به کرکوک، خواستار تشکیل نیرویی مشترک از ارتش و پیشمرگه در مناطق مورد مناقشه شد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز و در واکنش به حمله داعش در کرکوک، از پارلمان و دولت فدرال عراق و همچنین ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا خواست سریعا برای پرکردن شکاف امنیتی موجود در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل اقدام کنند.

وی افزود: ما بارها به دولت فدرال عراق و ائتلاف بین المللی نسبت به خطرات گروه تروریستی داعش و سوء استفاده آن از خلاء امنیتی در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل هشدار داده ایم.

بارزانی تصریح کرد: مجددا از پارلمان و دولت فدرال عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش می خواهیم فورا به تشکیل نیرویی مشترک از پیشمرگه و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه اقدام کنند تا این مناطق مورد سوء استفاده گروه تروریستی داعش قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی زیادی برای اقلیم کردستان و عراق و خطراتی برای امنیت منطقه و جهان وجود دارد گفت که اقلیم کردستان آماده همکاری کامل برای تشکیل فوری این نیروی مشترک است.

پیش از این شماری از نیروهای پیشمرگه و پلیس فدرال عراق در دو حمله جداگانه داعش به شهادت رسیدند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا