خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آیت‌الله خامنه‌ای: نیروی قدس سیاست جمهوری اسلامی را تحقق بخشید/انتخابات یک فرصت مهم است

رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آتی و ماجرای فایل صوتی وزیر امور خارجه ایران پرداخت.

میدل ایست نیوز: آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آتی و ماجرای فایل صوتی وزیر امور خارجه ایران پرداخت.

وی با بیان اینکه انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد، اظهار داشت: انتخابات را با حرف‌های بیهوده و وعده‌های فرینبده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد، انتخابان فرصت بی‌بدیلی است که هیچ چیزی جای آن‌را در استحکام پایه‌های نظام نمی‌گیرد.

رهبری ضمن بیان اینکه وقتی مردم حضور پیدا کنند هیچ قدرتی نمی‌تواند کشور را تکان دهد، تصریح کرد: همه انتخابات‌های ما سالم بوده،‌ ممکن است تخلفاتی در گوشه و کنار بوده که رخ داده است، امّا تأثیری در نتیجه نداشته است.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فایل صوتی وزیر امور خارجه تصریح کرد: از برخی مسئولین کشور هم این روزها حرف‌هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تأسف است، شنیدیم که رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده اند. انسان متأسف می‌شود وقتی اینها را می‌شنود.

وی ادامه داد: برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکاست. فرض کنید آمریکایی‌ها سال‌هاست از نفوذ جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند. از شهید سلیمانی به خاطر این ناراحت بودند و به این خاطر ایشان را به شهادت رساندند، ما نباید حرفی بزنیم که این معنا را تداعی کند که داریم حرف آن‌ها را تکرار می‌کنیم چه در باره نیروی قدس چه شخص شهید سلیمانی.

رهبری ایران خاطرنشان کرد: انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست، این نیرو،‌ سیاست جمهوری اسلامی را تحقق بخشید. غربی‌ها اصرار دارند که سیاست خارجه ایران زیر پرچم آن‌ها باشد. میل آنها این است چون سال‌ها اینطور بوده است. هم در اواخر قاجار هم در دوران پهلوی ایران تحت سیطره غرب بوده. انقلاب ایران را از سیطره آن‌ها خارج کرده و حالا تلاش می‌کنند که آن سیطره را برگردانند. لذا جمهوری اسلامی با چین ارتباط برقرار می‌کند آن‌ها ناراحت می‌شوند، با روسیه ارتباط برقار می‌کنند آن‌ها ناراحت می‌شوند.

وی افزود: بنده موارد متعددی را سراغ دارم از کشورهای همسایه که مسئولان عالی‌رتبه‌شان می‌خواستند به ایران سفر کنند که آمریکایی‌ها مخالفت می‌کردند. ما نمی‌توانیم در مقابل خواست آن‌ها کوتاه بیاییم. باید پرتوان عمل کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند. البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است، در کشور ما هم شورای‌عالی امنیت ملی است و همه حضور دارند،‌ تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه به شیوه‌های خودش باید اجرا کند، مراقب دشمن‌‌شاد کردن هم باشیم.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا