اقتصادیسرخط خبرها

وزیر برق عراق: به توفقات خوبی با ایران دست پیدا کردیم/شهروند عراقی شش‌برابر شهروند ایرانی برق مصرف می‌کند

وزیر برق عراق از دستیابی به توافقات خوبی با ایران برای صادرات برق و گاز به عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ماجد مهدی حنتوش»، وزیر برق عراق از دستیابی به توافقات خوبی با ایران برای صادرات برق و گاز به عراق خبر داد.

حنتوش پس از دیدار با «رضا اردکانیان»، همتای ایرانی خود در تهران گفت: همکاری بسیار خوبی میان تهران و بغداد در جریان است و ایران طی سال‌های گذشته کمک‌های بسیاری در انتقال سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق به عراق کرده است.

وی گفت: در مذاکرات با طرف ایرانی درباره سازوکارهای پرداخت بدهی عراق به ایران و راهکارهای مربوط به انتقال انرژی بحث و بر همکاری مستمر میان دو کشور تاکید شد.

وزیر برق عراق ادامه داد: امسال توانستیم 22 مگاوات از برق عراق را پوشش دهیم، این در حالی است که در پیک مصرف برق، این رقم به 28 مگاوات افزایش پیدا می کند.

حنتوش گفت: اگر میزان مصرف برق هر فرد در ایران و عراق را مقایسه کنیم، می‌بینیم که شهروند عراقی شش برابر شهروند ایرانی برق مصرف می کند و این به دلیل دمای بالا هوا در عراق است.

وی اظهار داشت: شاید امضای یادداشت‌های جدید ضروری نباشد چرا که یادداشت‌ها الزام‌آور نیست اما توافقات الزام آور است و این توافقات میان شرکت‌های ایرانی و عراقی در حال اجراست.

پیش از این، «رضا اردکانیان»، وزیر نیروی ایران گفته بود ارز مورد نیاز خرید واکسن کرونا از روسیه از محل مطالبات‌ ایران از عراق تامین و به زودی نخستین پرداخت انجام می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد براساس دستور رییس جمهوری ایران از یک ماه پیش مقرر شده بود ارز مورد نیاز خرید واکسن از نقاط مختلف جهان تامین شود.

وی با بیان اینکه خرید واکسن طبق نظر وزارت بهداشت، از منابع مختلف انجام خواهد شد، افزود: بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه، بخشی از طلب ما از عراق، صرف خرید واکسن‌های روسی می‌شود.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا