سرخط خبرهاسیاسی

نماینده امریکا در دیدار با مقامات عمانی خواستار توقف حملات انصارالله در مأرب شد

نماینده ایالات متحده در پرونده یمن، در مذاکره با مقامات عمانی خواستار توقف حملات انصارالله به مأرب با هدف رسیدن به آتش‌بس فراگیر شد.

میدل ایست نیوز: «تیم لیندرکینگ»، نماینده ایالات متحده در پرونده یمن، در مذاکره با مقامات عمانی خواستار توقف حملات انصارالله به مأرب با هدف رسیدن به آتش‌بس فراگیر شد.

لیندرکینگ که شب گذشته به همراه «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، و نیز «کریس مورفی»، عضو مجلس سنای امریکا و «کریستوفر هنزل»، سفیر امریکا در یمن، به عمان سفر کرده بود با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر هم‌زمان با سفر یک روزه «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان، به عمان انجام شده است.

مقامات امریکایی در دیدار با وزیر امور خارجه عمان بر ضرورت توافق برای توقف حملات در مأرب و رسیدن به آتش‌بس فراگیر در این کشور تأکید کردند.

اداره خاور نزدیک وزارت امور خارجه امریکا نیز با انتشار توئیتی تأکید کرد که 5 عضو دائم شورای امنیت مصمم به پایان دادن به نزاع‌ها در یمن هستند.

وزارت امور خارجه امریکا نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که محور اصلی مذاکرات در مسقط تضمین رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت از آتش‌بس دائمی و منتقل شدن به روند سیاسی در یمن است.

مسقط از مهم‌ترین مراکز مذاکره درباره پرونده یمن است و مذاکره‌کنندگان انصارالله در مسقط حضور دائم دارند.

همزمان با این مذاکرات، یحیی سریع، سخنگوی گروه انصارالله، از حمله 4 پهپاد و دو موشک بالستیک به مواضع نظامی در فرودگاه نجران و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب عربستان خبر داد.

دربرابر، رسانه‌های عربستانی تأکید کرده‌اند که دو موشک بالستیک و دو پهپاد انتحاری انصارالله را که به سمت نجران در حرکت بود ردیابی و منهدم کرده‌اند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا