سرخط خبرهاسیاسی

اتحادیه میهنی کردستان به دنبال تصویب مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد این اتحادیه به دنبال جمع آوری امضا برای تصویب مصوبه اخراج نیروهای ترکیه ای از شمال عراق است.

میدل ایست نیوز: «صالح فقی»، عضو اتحادیه میهنی کردستان امروز جمعه اعلام کرد تحرکاتی صورت می گیرد تا مصوبه ای در پارلمان برای اخراج نیروهای ترکیه ای از شمال عراق نظیر مصوبه اخراج نیروهای امریکایی تصویب شود.

وی در گفت وگویی با «بغداد الیوم» گفت: اتحادیه میهنی کردستان پیشتر خواسته بود مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه از مرزهای اقلیم کردستان تصویب شود اما با توافقنامه ای بین دولت عراق در نظام سابق و دولت ترکیه مواجه شد که به ترکیه اجازه می دهد عناصر حزب کارگران کردستان ( پ ک ک) را در درون خاک عراق تعقیب کند.

فقی توضیح داد اتحادیه میهنی کردستان اکنون در حال جمع آوری امضا درون پارلمان است تا به موجب آن مصوبه ای نظیر مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای ترکیه ای از اقلیم کردستان تصویب کند.

در همین رابطه «عمر سورچی»، عضو شورای محلی شهر العمادیه در استان دهوک اقلیم کردستان اعلام کرده است که ساکنان بیش از 13 روستا در العمادیه در پی بمباران پی در پی میان حزب کارگران کردستان و نیروهای ترکیه منازلشان را ترک و مهاجرت کردند.

نیروهای ترکیه بیش از یک هفته است که در عملیاتی جدید در دهوک به بمباران مواضع پ ک ک می پردازند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا