سرخط خبرها

تهدید وزیر خارجه فرانسه به تشدید تحریم ها علیه برخی مقامات لبنان

وزیر خارجه فرانسه امروز و پس از دیدار با مقامات لبنان تهدید کرد که در صورت تداوم بن بست سیاسی در لبنان، تحریم ها علیه افراد مانع از تشکیل دولت جدید، تشدید می شود.

میدل ایست نیوز: «جان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تهدید به تشدید تحریم ها علیه مقاماتی که در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان مانع تراشی می کنند، بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقررش تاکید کرد.

وی در اظهاراتی در بیروت پس از دیدار با سران لبنان، به مقامات لبنانی برای آنکه کشور را به سمت مرگ می کشانند، هشدار داد و گفت: من مشخصا برای جلوگیری از این نوع خودکشی دست جمعی که برخی آن را ترتیب می دهند، در اینجا هستم.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان به نقل از وزیر خارجه فرانسه، تحریم هایی که اخیرا علیه افرادی که مانع از تشکیل دولت جدید لبنان هستند، تنها آغاز راهی برای تحریم های شدیدتر است.

لودریان تاکید کرد: مقامات لبنانی به تعهدات خود به امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درخصوص تشکیل دولت متخصصان و آغاز اصلاحات در کشور، پایبند نبودند.

وی افزود: در صورتی که وضعیت بن بست ادامه یابد و پیشرفتی حاصل نشود، تحریم ها تشدید می شود و گسترش می یابد تا افراد دیگر هم شامل شود.

پیش از این وزیر خارجه فرانسه پیش از سفر به لبنان گفته بود: «فردا با پیامی شدید اللحن برای مقامات سیاسی لبنان وبا پیام همبستگی کامل با ملت لبنان در بیروت خواهم بود.»

وزیر خارجه فرانسه گفت که با کسانی که در روند تشکیل دولت مانع‌تراشی می‌کنند برخورد قاطع می‌شود و اقداماتی در این باره آغاز شده که فقط گام اول است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا